Ga naar inhoud
  • 0

Noodloop.


pengelen

Vraag

Mijn passat is een 3BG tdi 130 pk uit 2001, 375000 op de teller. Bij het minste of geringste bochtje sloeg de esp aan. In geen van de gevallen was er sprake van slippende wielen.

Het verlies van vermogen is sinds kort eigenlijk permanent. Er gaan geen lampjes branden. Na herstart wil hij wel weer effe, maar dat duurt meestal niet lang voordat hij noodloop schiet.

Ik heb de auto weggebracht naar de garage. Geen foutmelding.

Opties: turbo kapot. Maar de turbo doet het gewoon na het starten. Om vervolgens na een paar meter of zelfs kilometer weer geen teken van leven te geven. Als ik de auto uitzet en weer aan dan heb ik weer turbo. Even...

Ik twijfel of de turbo kapot is. Deze turbo gaat al wel 2 ton mee..

Misschien is er iets de N75? Lekke slang? Is er ergens een foto/film die me helpt om een aantal punten te controleren?

Is het mogelijk om dat een forum lid meekijkt? Ik las ook dat het geen kwaad kan om een druksensor te vervangen, of eerst even uit te wisselen met een welwillende andere forum member.

 

Dank voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Turbo kan ook heel vies zijn. had ik bij mijn oude golf 4 ook gehad. Dan gaan de variabele schoepen van de turbo vast zitten met als gevolge een te lage of te hoge turbo druk en dan gaat ie uit zelf bescherming in de noodloop. Na het reinigen van de turbo in en uitlaat spruitstuk, egr (gehele turbo systeem eigenlijk) deed hij het wel stukken beter maar ik was helaas te laat moest toch overgaan tot vervangen om helemaal geen noodloop meer te krijgen. Even ter illustratie hij ging bij mij bij een inhaal actie versnellen van 100 naar bv 120 al in de noodloop. Na het reinigen deed hij dat niet meer op die snelheid maar pas ergens bij de 150km a 160 km per uur. Ik kon toen 2 dingen doen, zo laten want hoe vaak rij je nu dat soort snelheden of vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden