hudeck Geplaatst 17 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2014 nou heb ik weer, kreeg vanmorgen een motorstorings melding. dus schrok me kapot. direkt naar dago gereden en daar de foutmelding laten uitlezen. kwam dit naar voren Motorelektronica (diesel direktinspuitsysteem met DPF) (03L906022BL 6221 R4 2,0L EDC G001SG 03L907309 H01) 8213 0 P2015 Sensor voor stand inlaatspuitstukklep/luchtstroomregeling inaannemelijk signaal (tbd permanent) status : 224 Prioriteit : 2 : 0 /min : 0 km/h : 0.00% : 11.84% : 2.37% : 0.38V jongens als ik de heren moet geloven ben ik tussen de 8 en 900 euro kwijt is dat zo of kan het ook op een andere manier opgelost worden. Zover als ik de heren begreep kan er aan het blok niets kapot gaan. Maar toch ff navragen op ons forum Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 17 januari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2014 HAHA die is goed: Volgens de heren kan er aan het blok niets kapot gaan. Hebben ze dat effe op papier gezet? Speek: foutcode: 18447 P2015 Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken. nl Positiesensor Klep Inlaatspruitstuk, bank-1 onaannemelijk signaal du Geber Saugrohrklappenstellung unplausibeles Signal en Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) Implausible Signal Extra info bij de foutcodes Mogelijke verschijnselen: Verlies van vermogen Storingslampje (MIL) brandt Mogelijke oorzaken: Klep Inlaatspruitstuk defect Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk zit vast / is defect Software-versie / Firmware-versie van de ECU is onjuist Bedrading en/of verbindingen defect van/naar de Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk Mogelijke oplossingen: Check Klep Inlaatspruitstuk Check (outputtest / basisc settings) / vervang de Motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk Check / repareer de bedrading en aansluitingen van/naar de Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk Extra info: In sommige gevallen kan dit probleem alleen worden opgelost door het hele Inlaatspruitstuk te vervangen De motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk en de Positiesensor van de Klep Inlaatspruitstuk (G336) kunnen in één unit (behuizing) zitten Indien aangetroffen in een VW Golf/Jetta (1K): 1.9l PD-TDI (BRM), check dan de software-versie van de ECU: 03G-906-016-AB @ 7328 of 7550 en 03G-906-016-AC @ 7280 of 7551 hebben beiden een softwarefout waardoor een speciale Adaptation nodig is voor de Motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk, en anno september 2012 kan die aanpassing alleen door de dealer worden uitgevoerd Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 17 januari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 januari, 2014 Hahahahaaha daarom heb ik dit ook geplaatst. Ja die knapen hadden het er ook over dat de hele gashuisklep vervangen moest. Motorisch heb ik geen kaas van gegeten dus daar kunnen ze me alles wijs maken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 18 januari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 januari, 2014 Update. Het is inderdaad de gashuisklep en die wordt vervangen. Maar wat ik niet snap is waarom ze bij de dealer alles vernieuwen als dat niet nodig is? Maar goed wordt onder garantie gemaakt En ze vervangen ook meteen de 8 kanaals pcd module want die was ook defekt. Dan is nu bijna alles vernieuwdt, turbo, injectoren, diesel pomp en nu dan de luchtklephuis. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 4 februari, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2014 Zo laatste update, mijn auto is weer terug en ze hebben de complete unit vervangen in plaats van alleen de gasklephuis Nu op maar het inbouwen van de mods en het zijn er al een paar geworden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 4 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2014 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bonny Geplaatst 19 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 19 januari, 2016 Huub, wat waren je uiteindelijk kosten? Heb dit nu ook voor ... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hudeck Geplaatst 24 januari, 2016 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2016 Hey bonny... De kosten kan ik je zo niet zeggen omdat men de rekening naar de verkoper had gestuurd.. Maar denk dat als je het zelf kan... De complete gasklep en buis beste kan vervangen en bij de heren autohaas kan bestellen met korting... En misschien is Matthijs wel bereid om je te helpen of iemand anders op het forum... Zo niet ga maar uit van een 800 euro Sent from my iPhone using Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bonny Geplaatst 27 januari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2016 wow Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
hudeck
nou heb ik weer,
kreeg vanmorgen een motorstorings melding.
dus schrok me kapot.
direkt naar dago gereden en daar de foutmelding laten uitlezen.
kwam dit naar voren
Motorelektronica (diesel direktinspuitsysteem met DPF) (03L906022BL 6221 R4 2,0L EDC G001SG 03L907309 H01)
8213 0 P2015 Sensor voor stand inlaatspuitstukklep/luchtstroomregeling inaannemelijk signaal (tbd permanent)
status : 224
Prioriteit : 2
: 0 /min
: 0 km/h
: 0.00%
: 11.84%
: 2.37%
: 0.38V
jongens als ik de heren moet geloven ben ik tussen de 8 en 900 euro kwijt is dat zo
of kan het ook op een andere manier opgelost worden.
Zover als ik de heren begreep kan er aan het blok niets kapot gaan.
Maar toch ff navragen op ons forum
Link naar reactie
Delen op andere sites
8 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten