Ga naar inhoud
  • 0

motorstorings melding


hudeck

Vraag

nou heb ik weer,

kreeg vanmorgen een motorstorings melding.

dus schrok me kapot.

 

direkt naar dago gereden en daar de foutmelding laten uitlezen.

 

kwam dit naar voren

 

Motorelektronica (diesel direktinspuitsysteem met DPF) (03L906022BL 6221 R4 2,0L EDC G001SG 03L907309 H01)

 

8213 0 P2015 Sensor voor stand inlaatspuitstukklep/luchtstroomregeling inaannemelijk signaal (tbd permanent)

status : 224

Prioriteit : 2

: 0 /min

: 0 km/h

: 0.00%

: 11.84%

: 2.37%

: 0.38V

 

jongens als ik de heren moet geloven ben ik tussen de 8 en 900 euro kwijt is dat zo :angry:

of kan het ook op een andere manier opgelost worden.

 

Zover als ik de heren begreep kan er aan het blok niets kapot gaan.

 

Maar toch ff navragen op ons forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

HAHA die is goed: Volgens de heren kan er aan het blok niets kapot gaan.

Hebben ze dat effe op papier gezet?

 

Speek:

 

foutcode: 18447 P2015

Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.

nl Positiesensor Klep Inlaatspruitstuk, bank-1 onaannemelijk signaal

du Geber Saugrohrklappenstellung unplausibeles Signal

en Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1) Implausible Signal

Extra info bij de foutcodes

 

Mogelijke verschijnselen:

Verlies van vermogen

Storingslampje (MIL) brandt

Mogelijke oorzaken:

Klep Inlaatspruitstuk defect

Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk zit vast / is defect

Software-versie / Firmware-versie van de ECU is onjuist

Bedrading en/of verbindingen defect van/naar de Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk

Mogelijke oplossingen:

Check Klep Inlaatspruitstuk

Check (outputtest / basisc settings) / vervang de Motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk

Check / repareer de bedrading en aansluitingen van/naar de Motor (V157) van Klep Inlaatspruitstuk

Extra info:

In sommige gevallen kan dit probleem alleen worden opgelost door het hele Inlaatspruitstuk te vervangen

De motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk en de Positiesensor van de Klep Inlaatspruitstuk (G336) kunnen in één unit (behuizing) zitten

Indien aangetroffen in een VW Golf/Jetta (1K): 1.9l PD-TDI (BRM), check dan de software-versie van de ECU: 03G-906-016-AB @ 7328 of 7550 en 03G-906-016-AC @ 7280 of 7551 hebben beiden een softwarefout waardoor een speciale Adaptation nodig is voor de Motor (V157) van de Klep Inlaatspruitstuk, en anno september 2012 kan die aanpassing alleen door de dealer worden uitgevoerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update.

 

Het is inderdaad de gashuisklep en die wordt vervangen.

 

Maar wat ik niet snap is waarom ze bij de dealer alles vernieuwen als dat niet nodig is?

 

Maar goed wordt onder garantie gemaakt

 

En ze vervangen ook meteen de 8 kanaals pcd module want die was ook defekt.

 

Dan is nu bijna alles vernieuwdt, turbo, injectoren, diesel pomp en nu dan de luchtklephuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey bonny... De kosten kan ik je zo niet zeggen omdat men de rekening naar de verkoper had gestuurd.. Maar denk dat als je het zelf kan... De complete gasklep en buis beste kan vervangen en bij de heren autohaas kan bestellen met korting... En misschien is Matthijs wel bereid om je te helpen of iemand anders op het forum... Zo niet ga maar uit van een 800 euro

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden