Ga naar inhoud
  • 0

Auto start niet ??


pizza.calzone

Vraag

Aangezien mijn vorige topic een beetje off topic ging, hierbij even opnieuw.

 

Auto start na vervangen van de boordcomputer en aansluiten tacho niet meer. Ik had de 3aa tacho goed aangesloten en nadat ik de auto op contact deed , deden de meeste dingen het van de tacho. (Op dat moment nog een c-gateway)

 

Echter wou de auto niet meer starten. De eerste keer startte de auto en viel uit na ca. 2 seconden, de tweede keer viel deze iets eerder uit, etc etc. Tot hij helemaal niet meer wou starten. Contact wou nog wel. Dus ff uitgelezen, en vcds gaf aan dat de startblokkering de auto blokkeerde. Inmiddels was de accu ook leeg, dus accu eruitgehaald, hele avond aan de lader en volgende dag weer geprobeerd. Maar nu gebeurde er helemaal NIKS. Op vcds geprobeerd aan te sluiten, maar alles geeft de melding ''Controller not responding'' .

 

Ik kan de auto niet op contact doen, dus ook niet uitlezen. De auto geeft geen krimp en ik ben ten einde raad. Alle zekeringen bij langsgegaan, maar niks kunnen vinden. Het lijkt alsof de sleutels helemaal niet worden herkend...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waar ik toevallig achtergekomen ben, als ik de auto op contact (de sleutel in de stand waar die normaal op contact staat),\ zet en dan heeel snel bijv. gateway in ga, ik er wel in kom, dit bij alle behalve Engine (01). Ik heb vandaag een e gateway opgehaald en ook een nieuwe boordnetmodule gekocht en geinstalleerd, echter geen verandering.

 

Daarbij ook even in Instruments (17) geweest en nu heb ik iets gedaan waardoor ik, wanneer ik de linkerdeur van de auto opendoe de rechterdeur op het display opengaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag weer aan de slag gegaan met de Passat, ik had er de hele week de tijd er niet voor.

 

Even langs de dealer in Emmen geweest en die zegt dat de kans bestaat dat de componenten beveiloging erop is gegaan toen de auto de nieuwe onderdelen (tellerklok) niet herkende.

 

En dat de teller allereerst afgemeld moest worden in de oorspronkelijke auto voordat deze ingeleerd kon worden in de nieuwe (chassisnummer)

 

Wie kan mij hier meer over vertellen? Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als de lampjes in het instumpaneel het niet meer doen moet je het zoeken in het kastje onderin bij het stuurkolom

 

Deze heb ik inderdaad ook defect gehad.... geen lampjes, auto helemaal dood (behalve deur ope/dicht en lichten)

Stuurdoos vervangen en hij liep weer als een zonnetje...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, die wou ook niet op contact. Het betreft de stuurdoos van de stuurkolom...

 

het gaat om deze stuurdoos onder de stuurkolom waar de knipperlichthendel aan zit:

 

post-8019-1423829129,3352_thumb.jpg

Foto van http://www.passat3c.info/

 

Hoe je deze kan demonteren vindt je hier : http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=1133

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De dealer had zonder mij te informeren de comfortmodule (€380,- ex btw ex montage) vervangen, en de auto deed nog niks. Dat gaat dus mooi niet door dacht ik, en de module mocht retour, mogen ze lekker zelf uitzoeken.

 

En het advies van Dre gevolgd en de auto ging aan. Ik had t snel op de parkeerplaats voor de werkplaats gedaan (wel een gekloot met het stuurslot erop). De monteur die eraan gewerkt had, kon het niet geloven...

 

Triest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden