Ga naar inhoud
  • 0

water/vocht in de koplamp


rick76

Vraag

Tot mijn grote schrik zag ik dat er water/vocht in mijn Valeo koplamp zit. Zijn er ontluchtingsgaten in deze lampen. Komt deze kwaal vaker voor.

 

Ik heb vochtvreterkorrels gekocht. Ik zal morgen met een met een ijzerdraad en een microvezel doek het merendeel verwijderen. Hierna stop ik wat korrels in een zakdoek en bind deze dicht. Daarna probeer ik deze via de opening van het groot licht naar binnen te duwen. Ik hoop dat het lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet niet hoeveel vocht erin zit maar met een kleine Föhn heb je beter resultaat dan met een doek erin gaan pielen, gewoon door de lamp opening blazen en effe geduld hebben, je beschadigd dan niets.

Je hebt alleen de oorzaak niet opgelost, kan zijn dat de kitrand beschadigd is, komt bij Bosch veelvuldig voor, Valeo weet ik niet, soms kun je het repareren met siliconenkit, je moet dan wel de koplamp uitbouwen en er de tijd voor nemen. Ook een oplossing is soms om de rand in Ducktape te wikkelen en de tape die in het zicht zit af te snijden. Koplampen zijn helaas erg duur :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt ik had de stealer al gebeld. Zonder blikken of blozen het antwoord: "Lampunit 285,- Euro en ongeveer 1 uur arbeid a 80,- Euro. Bij elkaar 365,-."

Ik zag dat Eddy nickname Borleias een unit heeft staan. Ik zie er alleen tegenop om zelf de bumper en de gril te demonteren. Optie is wel om een universele garage te vragen of zij de lamp kunnen monteren. De stealer wilt dit namelijk niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zo na ongeveer 45 minuten fohn plus een bouwlamp erop is nu al het vocht verdwenen. Nu maar afwachten of het terug komt. Ik denk zelf dat het door de hoge drukspuit komt. Drie weken geleden heb ik de voorkant met de hogedruk schoon gemaakt.

 

Fijn dat het gelukt is, hogedrukreiniger klinkt plausibel als oorzaak. Voor hetzelfde blijft ie nu weer 2 jaar droog, vervangen kan altijd nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het vocht is weer terug gekomen en de vissen kunnen er weer in. Via internet voor 150,- Euro een nieuwe aangeschaft. Wordt in januari door een garage erin gezet. Kust me in totaal 225,-. Veel geld maar dan heb ik wel een nieuwe erin.

 

Vag-garage Vallei groep zou het mij rond de 400,- Euro gaan kosten. De lampunit van Valeo alleen al was bij de vag garage 285,-. Op internet gevonden voor 150,- Euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het vocht is weer terug gekomen en de vissen kunnen er weer in. Via internet voor 150,- Euro een nieuwe aangeschaft. Wordt in januari door een garage erin gezet. Kust me in totaal 225,-. Veel geld maar dan heb ik wel een nieuwe erin.

 

Vag-garage Vallei groep zou het mij rond de 400,- Euro gaan kosten. De lampunit van Valeo alleen al was bij de vag garage 285,-. Op internet gevonden voor 150,- Euro.

 

:( jammer, hoop dat het straks goed opgelost is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Mark, wat een toffe reactie van je. Als ik de afspraak bij de garage nog niet had gemaakt dan had ik grettig gebruik gemaakt van je aanbod. De garage heeft de lamp al ingekocht. Ik had hem de site laten zien. Hij gaf aan dat hij voor hetzelfde bedrag de lamp wilde leveren.

 

Mocht er wat aan mankeren of tijdens de montage iets kapot gaan dan kan ik de garage mooi de schuld geven. Dat is opzich ook een fijne gedachte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om even aan te haken bij dit topic; ik heb een matglas koplamp....(1 dus, links is nieuw, vorige eigenaar)

Nou weet ik dat er overal mensen zijn die dit kunnen poetsen, maar kan ook het glas (plastic) eraf?

Er word op MP een glas aangeboden wat erg veel op de mijne lijkt...

En als de koplamp eruit moet, wat moet er dan allemaal gedemonteerd worden?

gr.

b.t.w. passat bj 2000= 3b?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden