Ga naar inhoud
  • 0

Achterklep opent samen met bestuurdersdeur vanzelf


tiesketheun

Vraag

Hallo Allemaal,

 

Ik heb weer eens een probleempje met mijn passat helaas.

 

Het volgende is aan de hand:

 

Als ik de auto open met de afstandbediening dan blijft de achterklep netjes dicht.

Zit ik nu in de auto en ik maak met de deurhendel de auto open dan springt ook steeds de achterklep mee open.

Dan moet je deze dus iedere keer weer even dicht doen voordat je kunt gaan rijden.

 

Iemand idee wat er kapot kan zijn?

Iets in de deur of in de achterklep.

Is zoiets uit te lezen, want met mijn simpel apparaatje kan ik dat niet

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mischien is de greep stuk. Als je de plaat van binnen even los haalt, en de greep stekker even los maakt, probeer het dan weer.

Plaat natuurlijk niet gelijk weer monteren, dan krijg je je klep niet open. Kan zijn dat er storing in massa zit, en zodra auto deur opent dat hij massa pakt van bv binnenlicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind het wel apart, ik zit alles te bedenken, maar dan kom je al bij comfort module uit, is die toevallig nat geweest, of is de bodem wat nat, stuurs kant. Ik snap die link niet. Deur open, gaat er een tik naar je module, tevens een lampje op dash, bij bv full diss, dus geeft een spanning, of massa door.

Dan krijgt module aansturing, en maar net wat hij daar mee doet, of dat hij klep een signaal geeft, of dat het via verlichting komt. Zal er een draad in de rubber bij de knik los zitten, nee, want dat zal het alle deuren kunnen.,Als je bijrijders los doet gebeurd het niet, en gaat licht ook aan. Dan komt er massa.

Stel als je de raam motor stekker los haalt stuurskant, volgens mij is dat de kabelset die ook naar slot gaat, als je die los hebt, en je deur is dicht, en je doet hem open vanuit binnen. Wat gebeurd er dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is al even een tijdje geleden, maar bedankt voor de tips.

 

Het volgende is gebeurt:

 

Comfortmodule vervangen voor een andere. Er was inderdaad vocht bij de vorige gekomen en dat probleem is nu ook verholpen.

Nieuwe stekker gemonteerd, want 2 ministekkers waar zeer gecorrodeerd dus vervangen.

 

Echter het probleem blijft.

Als ik de auto van het slot afhaal met de afstandsbediening springt de achterklep open.

Ook als ik de achterklep dicht maak dan springt hij meteen weer open.

 

De knop in de deur naast de tankklep openen werkt ook nog steeds niet.

Als ik hem uittrek maakt ook geen verschil .

 

Wat zou het kunnen zijn?

Ik zat zelf te denken aan de deurmodule in de bestuurdersdeur.

Alleen om dit te gaan vervangen is ook weer even een flink werkje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden