Ga naar inhoud

  • 0

Welke velgen?


pepe

Vraag

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb ik voor jou ook een vraagje :-)

Als je het spul eronder hebt, kun je dan eens een paar detailfoto's maken van de achterwielen, met name hoe ze aan de bovenkant vallen t.o.v. het spatbord? Even om te kijken hoe breed je kunt gaan op de achteras...

Als dat lukt zou je me heel erg helpen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

225 moet inderdaad op een 8,5J velg passen. Is eigenlijk wat smal voor een 8,5J velg, dus montage kan voor de bandenboer even zweten worden (trekken), maar dat is zeker de maat die ik zou kiezen, daarmee heb je de minste kans op aanlopen met deze velgen. Zie ook FrankQS z'n reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

8,5J op de voorkant kan prima, bij mij passen de velgen binnen de spatbordrand. Ik heb overigens ook ET35, maar alles past prima. Ik heb rondom 225/35/19 banden, geen problemen met aanlopen e.d.

 

Achteraan is 8,5J helemaal geen probleem, zelfs 9J past binnen de spatbordrand.

 

Overigens, mijn nieuwe setje velgen word voor 8,5Jx19 en achter 9,5Jx19 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ChromPassat: volgens mij hebben we hier een misverstand. Dit gaat toch over jouw Mercedes C-klasse? Dan gaat mijn vraag over de foto's niet meer op, dat gaat namelijk over een passat. Maar misschien kan supervan dat nog eens doen? :-)

 

De enige foto die ik bij de hand heb is deze:

 

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KQQZDRQO.jpg

 

Ik hoop dat je zo een goede indruk hebt, anders kan ik nog wel wat extra foto's maken...(of je moet het eens live komen bekijken...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Haha ja ! :wink:

 

heb vandaag Dunlop sp sportmaxx in 225-40-18 en 245-40-18 gekocht en gaat prima..

 

Wat een vreemde combinatie, dan zijn je achterbanden dus hoger dan je voorbanden? Ik zou eerder denken aan de combi 225/45 en 245/40, of anders 225/40 en 245/35. Dan hou je namelijk wel dezelfde hoogte. Ben wel heel benieuwd hoe dit eruitziet en of je ABS dit accepteert...

 

Ik hoop dat je zo een goede indruk hebt, anders kan ik nog wel wat extra foto's maken...(of je moet het eens live komen bekijken...).

Ja, dit geeft al wel een indruk. Het gaat mij erom, ik zit te denken aan velgen van 9J op de achteras, met een ET-waarde van 25. Ik weet dat ET30 past zonder ombouwen van de auto, maar ET25 blijft toch een gok, aan de buitenkant dan. Dus ik probeer een inschatting te maken aan de hand van andere combinaties. Jij hebt nu 8,5 J ET35, dus 9J bij ET25 komt zo'n 22,5 mm verder naar buiten. Wordt dus errug krap...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ 3V.. ze zijn allebei 40. alleen zijn ze achter wat breder.. (achterwielaandrijving) en omdat ik een fout heb gemaakt met alle vier de velgen in 8.5J te gekocht hebben, wil ik achter een bredere band. zo lijkt het of dat de velg wat naar buiten komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die 40 in de bandenmaat staat voor de hoogte van de band als percentage van de breedte. een band 225/40-18 is dus 90 mm hoog, een 245/40-18 is 98 mm hoog. In dat geval was achter een 245/35-18 misschien beter geweest, want die is 86 mm hoog.

Maar zoals gezegd, als je ABS niet protesteert zou ik het even zo proberen, let alleen op dat de auto in bochten iets sneller zal oversturen dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden