Ga naar inhoud
  • 0

Cluster achterverlichting defect


RemcoV

Vraag

Beste mensen,

 

Ik ben hier nieuw en heb even gezocht maar kon een passende topic over dit onderwerp niet vinden, vandaar dat ik er zelf even één aanmaak.

 

Ik heb een Passat Variant uit augustus 2010 met 100.000 km. Sinds deze zomer haperde een kwart deel (één cluster?) van mijn linkerachterlicht. Inmiddels is dat deel helemaal uitgevallen. Het probleem is alleen wanneer ik gewoon licht voer. Bij richting aangeven lichten de leds wel oranje op. De leds zijn dus niet stuk. Nu ben ik niet heel technisch onderlegt, maar mijn conclusie was dat er een contactje, zekering, oid los is?

 

Na wat zoeken op internet las ik dat normaal gesproken deze verlichting een autoleven lang moet meegaan. Ik ben langs de dealer gegaan. Zonder verder onderzoek weet hij te melden dat er een geheel nieuwe unit in moet á € 141,-. Op dit defect zit geen coulance, terwijl volgens eigen zeggen van de dealer deze lampen bij de Golf met bosjes tegelijk blijken stuk te gaan. Daarnaast zou ook meespelen dat mijn auto nét zijn vierde jaar ingegaan is.....

 

Wat is jullie oordeel over dit verhaal?

 

Klopt het dat er een geheel nieuwe unit in moet, of kan er een andere oorzaak zijn?

Mag je van de dealer meer verwachten gezien de levensverwachting van zo'n unit?

 

Ik hoor graag jullie reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Denk ook dat dit kapot zal zijn en je dus wel degelijk een nieuwe unit moet hebben.

 

Misschien best eens rondvragen op forum of er iemand nog wat liggen heeft

 

Ik heb alleszins nog 1 liggen maar weet niet meet links of rechts

Zal eens moeten kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de achterleds SMD, bestaan uit 4 kleine leds, gelukkig voor jou is er niet 1/4 uitgevallen maar 1/5 (4 van de 20leds doen het niet meer), dit mag nog voor de APK.

Je zit wel aan een nieuwe unit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn Passat van 3 jaar zijn er al 2x gedeeltes van de achterlichten, knipper en rode ledjes kapot geweest. 1x vervangen binnen garantie en 1x zelf betaald. Nu voor de 3de keer 1 stukje van mijn linkerachterlicht defect.

Ook de rechter spiegelknipper heb ik al een keer vervangen.

 

Ik vind dit een slechte zaak en heb hier ook al een klacht over ingediend, je zou toch denken dat LED verlichting bijna onverwoestbaar is.

 

Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden