Ga naar inhoud
  • 0

S6 DRL probleem


proportions

Vraag

Hallo beste forumleden,

 

Zoals jullie misschien al weten heb ik een S6 look drl lichten aangesloten op mijn auto.

Echter werken deze niet na het aansluiten op de boordnet (3c8 high end \ Pin A8 - D9).

De DRL die ik aansluit op D9 werkt wel maar die op A8 werkt niet.

Ook na alle coderingen werkt het niet.

Heb ook geprobeerd om het als mistlicht aan te sluiten op pin A2 - D4 maar dat werkte ook niet, misschien iets fout gedaan in de codering..

Na het ompinnen zoals Andre het ook al heeft beschreven B1 <> B4 branden mijn achteruitrijverlichtingen constand (skyline mod).

Het ompinnen van C3 <> C12 heb ik niet gedaan omdat alleen C3 bezet is voor de skyline mod.

 

Wat ik ook even moet melden is dat de S6 DRL 3 kabels heeft, Blauw/Rood/Zwart.

Volgens het papier wat ik erbij heb gekregen:

 

Rood : +12v

Blauw : aansluiten op stadslichten

Zwart : Massa

 

De blauwe kabel heb ik nog niet aangeraakt, heb alleen met rode kabel geprobeerd..

Heeft iemand ook zo een DRL gekocht en voor elkaar gekregen om het te laten dimmen en überhaupt allebei werkend heeft via het bordnet ?

 

Groeten,

 

Ilker

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is ondertussen al even geleden dat ik dit heb aangesloten en gecodeerd, het is zelfs al even gelden dat ik überhaupt iets heb gedaan aan de passat (tijdsgebrek wegens verbouwingen).

Maar zoals ik lees heb je enkel met de voeding van de DRL gewerkt en dat is al niet goed.

Op pin 1 moet de massa blijven, op pin 3 van beide drl s moet een constante 12v komen (niet afkomstig van het boordnet) ,voor de constante 12v kan je misschien een nieuwe zekering bijplaatsen in de zekeringhouder.

Dan komt op pin 2 van de DRL het stuursignaal afkomstig van het boordnet

Dus de draad die op pin 2 zit van de linkse DRL moet op pin 9 van stekker D komen

De draad die op pin 2 zit van de rechtse DRL moet op pin 8 van stekker A komen.

De rest van de bedrading dan omzetten op het boordnet zoals beschreven en dan om coderen zoals beschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wulfke bedankt voor je antwoord.

Alleen is het zo dat ik niet een OEM part heb dus de pinnen die je opnoemt heb ik niet.

Ik heb helaas door een miskoop deze DRL's :

 

post-17087-1423828939,4712_thumb.jpg

 

Daar zit een blauwe, rode en een zwarte kabel.. had ik ook hierboven uitgelegd.

Hoe kan ik deze het beste aansluiten ?

 

Grtz, Ilker

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan zijn zoals Mark aangeeft (lijkt me ook het meest logische).

De OEM units zitten boordevol elektronica en deze heb intern dus zelf een controller om de leds te gaan dimmen.

Het boordnet stuur enkel een pwm geregeld signaal (wat resulteert in een regelbare uitgangsspanning)

Wat wel kan zijn is dat wanneer je 12V op de blauwe draad aansluit de drl wel gaat dimmen maar dan met een vaste waarde (intern ingesteld dmv elektronica). Daarom dat ze dus het stadslicht signaal willen aansluiten op de blauwe draad.

Dus vrees ik voor jou dat je met het 3C8 boordnet niet veel kan regelen aan het dimgebeuren van de drl's.

 

Bij de OEM drl units kan je via het boordnet gaan instellen op hoeveel procent de drl's moeten gaan dimmen wanneer de knipperlichten bediend worden of wanneer het dimlicht aangaat.

Kan je doen met byte 11 en 20,

Je kan eventueel eens proberen van de drl's zo aan te sluiten zoals de beschrijving en dan met byte 11 en 20 te gaan spelen maar enkel kan jij maar kiezen tussen 0% of 100% (aangezien de drl mogelijk enkel een 0V of een 12V input moet krijgen op de blauwe draad).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zoals wulfke het al zij , via de zekeringskast , je plaatst er een zekering bij en vanaf daar ga je stroom nemen

of je probeert eens via debatterei , kan zijn dat die verlichting weerstandgevoelig is en aanspringt wanneer er iets veranderd zoal op contact zetten van auto , dan meet ie stroomverbruikl en springt ie aan , als de auto in rust gaat dan meet ie een stabiele stroom en valt ie uit , sommige dagrijverlichtingen worden zo aangesloten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zat er geen montage beschrijving of aansluitschema bij die units ?

Ik zou gewoon eens proberen (zoals Guyke al zei) rechtstreeks op de batterij.

Dus zwart op massa van de batterij en rood op de plus van de batterij.

Dan kijken wat de units doen.

Erna eens de blauwe ook bij de plus leggen en kijken wat de units doen.

Dan pas kunnen wij denken over een mogelijke oplossing voor hoe deze units aangestuurd kunnen worden met de signalen die voorhanden zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden