Ga naar inhoud
  • 0

Deurslot, lockingring supportbracket = opgelost


arfarf15

Vraag

Had problemen met mijn linker achterdeur.

Wilde niet meer op slot met de ab .... wel er van af.

Lampje in de linker voordeur van alarm knipperde ook niet meer.

 

Dit probleem had ik opgelost, althans even snel getest omdat ik de deur niet helemaal ingebouwd krijg.

 

De solderingen van printplaatje in het slot opnieuw gedaan post-12209-1423828934,3465_thumb.jpg en dat lijkt het probleem geweest te zijn.

 

Nu alles weer monteren maar bij de demontage van het dummy slot is er iets niet goed gegaan

 

Boutje 4 denk ik te ver losgedraaid oid post-12209-1423828934,8308_thumb.jpg maar het resultaat is dat de zogenaamde "lockingring supportbracket" los in de deur lag op gegeven moment.

 

Weet dus nu even niet hoe deze weer opnieuw aan te brengen.

Neem aan dat de bovenkant op de foto naar binnen moet wijzen en de opening naar vorenpost-12209-1423828934,8621_thumb.jpg zodat de nokjes op de dummyslot post-12209-1423828935,0339_thumb.jpg( als de ring gaat draaien door aan de ring met boutje 4 te draaien ) zich vast klemt.

 

Er even van uitgaan dat voorgaande klopt weet ik niet hoe deze ring te monteren want hij klikt zich niet vast of zo.

Moet ik "gewoon" het slot vast schroeven in de deur zodat hij "gewoon" klem komt te zitten? Lijkt me niet echt een automotive oplossing .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is me gelukt om eea weer werkend te krijgen .... :)

 

Zo ziet het er uit zonder de arretering ( zo heet tie in het Nederlands ).

 

post-12209-1423828936,6276_thumb.jpg

 

Na tijdje prutsen en goed kijken door het gaatje van het kinderslot ( foto's zijn daardoor genomen ) én bij het andere portier om er zeker van te zijn hoe hij erin moest klikte hij opeens op zijn plaats.

 

post-12209-1423828937,0651_thumb.jpg

 

Ring moest inderdaad zoals eerder vermoed geplaatst worden.

 

Hierdoor zal "nokje" A ( van de ring ) nokje B ( van dummyslot ) vast trekken door de ring te draaien als boutje F ( 4 in foto 2 ) ingedraaid wordt.

 

Bij het plaatsen van de ring moet er iig op 2 dingen worden gelet.

* Bout F moet in gleuf E vallen.

* De opening in de ring moet over nokje C gaan.

 

De "flens" aan de ring ( waar de verschillende openingen in zitten ) is op de een of andere manier onder de ril D gekomen. Dit is zonder dat ik me daar bewust van was gebeurt ....... ??? Hoorde wel een klik toen hij geplaatst werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je MOET/MAG die schroef er ook niet helemaal uitdraaien, je moet normaal de handgreep naar je toe trekken, de torx lossen TOTDAT ie zwaarder gaat draaien, dan stoppen.

De slotcilinder kan er dan uitgehaald worden. Terugbouwen ook handgreep trekken, slot erin, schroefje vastdraaien en uiteindelijk zal de hendel bij loslaten klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit was bekend maar toch lag hij opeens onderin de deur.

Voelde geen zwaar punt maar voorzichtig terug gedraaid tot het moment dat het dummyslot vrij kwam.

 

Het ging op de een of andere manier fout bij het vast draaien geloof ik.

 

Blijf het een vreemde constructie vinden waar je zeker mee moet oppassen en vandaar dus dan ook maar een uitleg over hoe te handelen áls het gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden