Ga naar inhoud
  • 0

Navigatie GPS muis antenne vervangen


3errors

Vraag

Ik heb een RNS310 met een muis antenne voor het ontvangst van het GPS signaal.

In den beginne ging dat best goed, maar de laatste maanden merk ik dat het tot vervelens lang duurt voordat er voldoende satellieten zijn opgepikt die ook bruikbaar zijn of op het moment van stilstaan voor bijv. een stop(licht) verlicht hij het signaal.

 

De antenne heb ik inmiddels verplaatst van in het dashboard naar op het dashboard. Gezien dat de verkregen leenauto (Golf V) na het op contact zetten binnen een minuut GPS signaal had met zo'n haaienvin antenne.

 

Is zo'n ombouw enigszins te doen en wat is er voor nodig :

Antenne 3C0035507A

Antenneversterker 3C5035534

Antennekabel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb recentelijk de GPS-muis vervangen wegens slechter wordende ontvangst. Heb nu gewoon weer een muis en nu is de ontvangst weer uitstekend. Kennelijk slijten of verouderen die dingen toch.

Wel heb ik nu de positie van de muis veranderd van boven het dashboardkastje naar in het 'bolletje' achter de klokkenwinkel en beter dan dit heb ik het nooit gehad.

Wat wel blijft is dat wanneer het hele dichte bewolking is, het zit dan echt helemaal dicht, en misschien wel op meerdere lagen in de atmosfeer, dan laat de ontvangst nog steeds te wensen over omdat het signaal van de satellieten simpelweg te veel gedempt wordt door de dichte bewolking.

(Wel raar dat mijn smartphone in de bekerhouder dan gewoon nog steeds plaatsbepaling obv GPS kan doen :blink:

 

Maar buiten de auto is in principe altijd beter, er kunnen dan vanuit verreweg de allergrootste hoek, en nog wel in twee vlakken, satellietsignalen ontvangen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is tellerunit weghalen, en dan kan je hem in de 'overkapping' plaatsen. Zit een mooie ruimte tussen, en met wat dubbelzijdige tape blijft die mooi klemvast zitten.

Tellerunit is vrij gemakkelijk te verwijderen, eerst sierdeel verwijderen, dan dashboardstripje boven het stuur (ook wat schroefjes), en dan met twee schroeven onderaan de tellerunit loshalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn gps muis zit ook achter de teller, en heb 'm niet hoeven plakken omdat die gpsmuis van 'n magneet voorzien is :) Ik verlies enkel gps signaal in ondergrondse parkeergarages, dus dat is nog wel aanvaardbaar, lijkt mij :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb die plaats genomen op aanraden van dreke. Volgens hem is dat de ideale plaats qua inbouwgemak én ontvangst (vooral bij verwarmde voorruiten :!: ) en ik ben er zeer tevreden mee. Altijd goede ontvangst en vrijwel onmiddellijk gps fix :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

:thumb: Erick

 

Ik heb de boel losgemaakt en de muis eerst eens buiten de auto gehouden en satellieten laten zoeken en daarbij de kabel eens helemaal uitgerold.

Weet niet of dat de bedoeling was maar inmiddels doet ie het goed met min. 4/5 satellieten :blink:

Moet alleen de muis dan eens wegwerken achter de teller bijv. maar dat doen we wel bij een teller modificatie :wink:

 

Mocht het dan weer prut worden/zijn, gaat de zaag er in :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden