Ga naar inhoud

ESP


comfortcruiser

Aanbevolen berichten

Vandaag de bolide weer opgehaalt, netjes gespoten. Bij thuis komst ff de laptop eraan. Hmm wordt ik niet vrolijk van....

 

01542 - Yaw rate Sensor (G202)

27.00 Implausible signal

 

Faultcode gecleared maar komt na 2 meter rijden weer terug.....

 

De site van Gerrit Speek meldt :

 

Voorgeschreven waarden controleren van: sensor stuurhoek (G85), sensor voor dwarsversnelling (G200)

Meetwaardeblokken uitlezen

Rechtuitrijden met aangesloten VAG 1551 / VAG-COM en de nulstand van de sensor stuurhoek (G85) controleren; op deze manier komt men achter de maat van de verstelling

 

 

Dit gaat me iets boven de pet, iemand ervaring met het rijdend uitlezen van dit soort meetwaardeblokken? Een LMM en turbootje rijdend uitlezen lukt me wel maar dit....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnks Eric.

Lijkt me dat de G200 OK is. Zal de G85 is opsnorren en de contacten daar ook ff checken. Wat me vanmorgen opviel nadat ik gister aan de connector heb gewikkeld, geen lampie meer!!!! Kijk vanmiddag uiteraard weer op de terugweg naar huis en zal de fault ff clearen met VAG-COM. Hopende blijft `t pleitte. Al met al thnks voor je hulp Eric....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu sinds eergisteren hetzelfde. Lampje blijft branden. Is het ernstig om hier mee door te rijden voorlopig? Nee toch?

 

Zou ik ook de sensoren ff moeten gaan checken... deG202 zit onder de achterbank, links of rechts en hoe kom ik daarbij? Echt demonteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Waar zit die connector, want bij mij branden de ABS enESP ook nog steeds

Thnks Eric.

Lijkt me dat de G200 OK is. Zal de G85 is opsnorren en de contacten daar ook ff checken. Wat me vanmorgen opviel nadat ik gister aan de connector heb gewikkeld, geen lampie meer!!!! Kijk vanmiddag uiteraard weer op de terugweg naar huis en zal de fault ff clearen met VAG-COM. Hopende blijft `t pleitte. Al met al thnks voor je hulp Eric....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb die link ff bekeken, maar moet het stuur eraf om bij die connector te komen ¿, een zoja hoe krijg je dat eraf.¿

 

Mijn foutmelding is de G85, waarbij mijn abs/esp lampjes blijven branden, dan zal het toch zeker niet aan de ABS sensor liggen, dan had ik toch wel een andere foutmelding gehad lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden