Ga naar inhoud
  • 0

Balansmodule (filmpje)


Wouter24

Vraag

Vandaag de mededeling van de dealer gehad, dat mijn balansmodule overleden zou zijn, dat konden ze horen aan een ratel/tik? Ik hoor iig niets, misschien jullie wel.

 

Maar nu komt het leuke 2400 ballen alstublieft...

 

direct gebeld met Jos en die kan het doen gelukkig voor heel wat minder. Mijn passat is een BMP en heeft geen modificatie op de module gehad, dit zal dus van ketting naar tanden gaan.

 

Maar mijn vraag voor de deskundigen, loopt ie goed of niet?

alvast bedankt voor de feedback!

 

http://youtu.be/BUFlfkA7PVo

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is waarschijnlijk je balansassen die onder je krukas hangen, dat is zijn twee gewichten die tegenovergesteld draaien en die zit met een ketting verbonden aan je krukas, ( althans dit was zo bij mijn vorige auto een Opel Vectra GTS diesel) het probleem is dat de ketting uit een geheel bestaat en als je die wil vervangen moet je hele krukas eruit, bij mijn opel hoorde je harde getik, de ketting had een van de bouten van de krukas steun weggeslagen, hierdoor had de krukas geringe ruimte en dat hoorde je, wat je zelf kan doen je carter eraf halen en kijken of inderdaad de ketting van je balansmechanisme kapot is, zoja, kijk dan of de bouten van de krukas ophanging nog heel zijn, en als de ketting van je balansmechanisme niet kapot is dan zou de probleem ergen anders zoeken, maar die balansmechanisme is eigenlijk puur comfort, zonder die getik zou je ook eigenlijk zonder kunnen.

 

Tijdens het rijden, zijn de tikken harder, of hoor je niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gewoon 'n audi pomp erin laten zetten, ben je er voor ééns en voor altijd vanaf (en die pomp kost stukken minder dan die van de vw...)

 

En scheelt ook weer 'n paar kilo aan gewicht dus die hoef je dan ook niet meer overal mee te zeulen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij gaat Jos het Audi module of het module van de golf 5 plaatsen. BMP motoren waren bij een actie van VW niet inbegrepen - raar, maar waar! Wij waren bij de stealer gewoon bijna 4k kwijt voor de reparatie, want turbo kapot, en ook direct nieuwe distributieriem... pas vanaf deze dag, neem ik me de moeite om de 230 km na Jos te rijden, voor onderhoud, modificatie, wat dan ook en een koffie. Ik had liever destijds een nieuwe rompmotor gekocht en alles overgezet dan zou ik hetzelfde betaald moeten hebben (wij hadden destijds ca. 200.000 km gereden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden