Ga naar inhoud
  • 0

VW Passat 1.9 TDI Variant 2002 Hapering bij +2600 toeren


marloesandreas

Vraag

Dag,

 

Bij snelweg rijden is er soms een hapering te voelen, dit gebeurd echter af en toe bij het rijden op 2600+ toeren.

De motor draait stabiel en veranderd niet in geluid, echter is de hapering soms te voelen. Meer gas geven of gas los laten maakt niet uit. De hapering stopt op een gegeven ogenblik ook gewoon weer.

Ik weet niet of ik me zorgen moet maken of dat het wellicht niks is.

Wie weet wat dit is?

 

Er is recentelijk wat vervangen bij de VW dealer o.a. dynamo, poelie met slipkoppeling, omlooprol vd riemspanner en multiriem.

Echter is dit een maand geleden vervangen en is de hapering pas sinds een paar dagen waar te nemen bij 2600+ toeren.

 

Gr.

 

Marloes

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Vdub,

 

Ik heb het nog niet geprobeerd, echter kwam ik er vanmorgen achter dat het wellicht airco gerelateerd is.

Airco aan en het gebeurd af en toe. airco uit en het gebeurde niet.

Recentelijk zijn er een aantal dingen vervangen: Dynamo, poelie met slipkoppeling, omlooprol vd riemspanner, multiriem.

Airco multi riem spanner hersteld, airco multiriem gespannen.

 

Ik denk dat ik de VW dealer waar dit gebeurd is even ga bellen vandaag.

 

In de boekjes zag ik dat er geen nieuwe pompverstuiverkabelboom op zit.

 

V-power en diesel injector cleaner ga ik zeker proberen.

 

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi marloes,

 

Ik heb het met mijn Passat nooit gehad, maar daarna met de Volvo V70 wel gehad.

Airco aan eht toen voelde ik ook de schokjes. Erger met de cruise control aan. Nadat de dealer een softwareupadate heeft gedaan was het bijna weg en verder mee leren leven. Wel apart dat zo'n grote auto met een dik blok dit verschijnsel heeft. Zelfs de 1200 Twingo met airco van mijn vrouw heeft er geen last van. Is alleen wat (nog) trager met de airco aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi marloes,

 

Ik heb het met mijn Passat nooit gehad, maar daarna met de Volvo V70 wel gehad.

Airco aan eht toen voelde ik ook de schokjes. Erger met de cruise control aan. Nadat de dealer een softwareupadate heeft gedaan was het bijna weg en verder mee leren leven. Wel apart dat zo'n grote auto met een dik blok dit verschijnsel heeft. Zelfs de 1200 Twingo met airco van mijn vrouw heeft er geen last van. Is alleen wat (nog) trager met de airco aan.

 

Het verschil met de Twingo is dat die een electrische aircopomp heeft en de Passat niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dag blastaway,

 

Hij gaat maandag naar de VW dealer, hopelijk is een software update voldoende en kan ik redelijk schokvrij in hoog zomer met de airco aan rijden.

 

Gr.

 

Een software update is voor deze auto niet meer te leveren en gaat ook niet helpen. Meer waarschijnlijk is inderdaad de kabelboom richting verstuivers of iets dergelijks.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden