Ga naar inhoud
  • 0

remblok _ ijzer op ijzer remschijf


skynet179

Vraag

Hoi,

 

Sinds vanmiddag gemerkt dat mijn binnenste rechter remblok ijzer op ijzer schuurt op remschijf.

Altijd nieuwe remschijf mee (laten) monteren ?

Normaal ga ik bij Vw Dealer, zij zullen het sowieso doen ?

Iemand enig idee hoeveel duiten dit gaat kosten ?

Passat is van 2000, 3B2

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ligt er helemaal aan hoever de schijf is. Vorige week had ik het met een audi 80. Het 'ijzer-op-ijzer' had ervoor gezorgd dat de roestrand op de hoeken bijna weg was. Schijf heb ik lekker laten zitten, was helemaal niets mis mee!

 

Kijk gewoon even naar de dikte van je schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er heb ook 3 maal ijzer op ijzer geremd maar wel oplettende oortjes en redelijk snel actie ondernomen. In alle gevallen viel het erg mee en was er slechts een klein randje dat ijzer-ijzer was. Gewoon blokken gemonteerd en niets aan de hand.

Ook een keer remslijtage alarm gekregen omdat de roest op de voorschijven de verklikkerdraden door hadden geschuurd. Kennelijk had de vorige eigenaar de remmen te weinig gebruikt. Toen heb ik de roestbanen er af getikt met een hamer en oude schroevendraaier, de dikte vergeleken met nieuwe schijven, de oude handel weer gemonteerd en 2 maanden later de blokken vervangen en de schijven in een grote straalkabine gelegd. Daarna is er geen roest meer op de schijven gekomen, remden ze prima en heb ik daarmee nog meer dan een ton gereden.

Maar het blijft natuurlijk gewoon het e.a. beoordelen....

Prijzen op Duitse onderdelensites verbazen mij soms enorm, voor een habbekrats heb je een set van blokken en schijven. Kwaliteit ... geen idee, maar hoeveel km's wil je nog rijden met de auto? Het lijkt mij niet dat er baggerkwaliteit in Duitsland geleverd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt ik zie

2 Bremsscheiben + 4 Bremsbeläge VORNE VW Passat 3C 3C2 3C5 Bremsen voor 66 euro helaas we dure verzendkosten

maar wie heeft er ervaring met setjes uit duitsland??

 

Op ebay zie ik veel aanbieders heel veel zie ik de VW PASSAT 3C2 SPORT BREMSSCHEIBEN + BELÄGE ZIMMERMANN schijven + 4x blokken 179 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden