Ga naar inhoud
  • 0

Canbus


prh

Vraag

Na diefstal van mijn rns kloon heb ik een pioneer f930bt gekocht.

 

Die komt uit een ford en daar zat ook zo'n kastje tussen voor canbus.

 

Is voor stuurwiel bediening en clima op display. Zou ik deze kunnen gebruiken voor vw? Of werkt die can bus totaal anders?

 

Nu zit ik echter ook met de geschakelde plus. De converter is er ook uit gejat.

 

Moet die er zeker ook nog weer apart tussen. Waar kan je die goedkoop halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Info teller is niet nodig.

 

Met een gewone converter zal de radio wel goed werken. Alleen moeten er nog 3 draden naar de radio voor o.a pdc.

 

Iemand daar ervaring mee? Zal 2x canbus zijn, maar de derde????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee die zit al in de iso stekker en zit op de - aangesloten.

 

net even gebeld met automat en als je airco op de pioneer wil zien heb je gewoon de pioneer interface nodig. € 100 :cry:

 

volgens hem is pas vanaf bw jaar 2009 mogelijk om dit op het scherm te zien ?? klopt dat? in dat geval heb ik niks aan die van pioneer en kan ik net zo goed een universele canbus converter kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee die zit al in de iso stekker en zit op de - aangesloten.

 

net even gebeld met automat en als je airco op de pioneer wil zien heb je gewoon de pioneer interface nodig. € 100 :cry:

 

volgens hem is pas vanaf bw jaar 2009 mogelijk om dit op het scherm te zien ?? klopt dat? in dat geval heb ik niks aan die van pioneer en kan ik net zo goed een universele canbus converter kopen.

 

Dan moet je wagen wel zijn voorzien van die optie. OPS en CC Als je dat niet hebt moet je e.e.a. aanpassen. Ook heb je een andere PDC stuurdoos nodig die OPS heeft en je moet dan nog e.e.a. om bedraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kun je zo'n pioneer aansluiting los kopen? Dan zou ik evt een complete kabelset voor je kunnen maken incl canbus voor aan/uit verlichting en achteruit signaal.

stuurbediening gaat niet werken, dat is alleen in combi met een radio die ik verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb geen losse interfaces. Heb hier nog reserve aansluit kabelbomen liggen van de systemen die ik verkoop.

meer stekkers is meer kans op storing. maar ik heb wel zo'n kabel met interface. Zijn helaas niet goedkoop. Kabelset kost € 45.=

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu een interface van pioneer.

 

Probleem is echter dat deze na het starten niet altijd weer inschakelt. Eerste sleutelstand werkt dus wel maar zodra ik de auto start lijkt het als of het canbus signaal niet meer doorgegeven wordt.

 

Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden