Ga naar inhoud
  • 0

Zenec NC2011D geplaatst, geen OPS en stoelverwarming te zien


wiseguy

Vraag

Ik heb vanavond mijn nieuwe naviceiver ingebouwd, de Zenec NC2011D en het is werkelijk waar een schitterend apparaat.

 

Helaas krijg ik alleen een paar dingen niet werkend, terwijl die wel ingebouwd zijn in mijn auto:

- OPS (ik heb zowel voor als achter parkeersensoren)

- Informatie over de stoelverwarming.

 

OPS

Ik heb de handleiding gevolgd en netjes in "Hoofdmenu - Setup - Algemeen - Driver Assistentie" de functie "OPS" geselecteerd.

Wanneer ik vervolgens de auto in zijn achteruit zet, dan zie ik niets gebeuren. Ik hoor natuurlijk wel de piepers van de parkeersensoren geactiveerd worden, maar er verschijnt geen optische weergave.

 

Wanneer ik bij Driver Assistentie de optie "Camera" selecteer en de auto in zijn achteruit zet, dan wordt direct in het scherm weergegeven dat ik naar de camera schakel (ondanks dat er nog geen camera ingebouwd zit).

 

Iemand enig idee hoe ik de optische weergave van de parkeersensoren te zien kan krijgen?

 

Informatie stoelverwarming

De stoelverwarming in mijn auto is af-fabriek ingebouwd geleverd. Ik zou verwachten dat ik netjes de informatie over de stoelverwarming in beeld krijg wanneer ik op een van de stoelen de stoelverwarming activeer. Helaas gebeurt er ook nu niets.

 

Moet ik hiervoor nog instellingen doen in de Zenec? Moet ik hiervoor middels VAG-COM iets instellen?

 

Ik hoor het graag of iemand hier een antwoord op heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

OK, maar ook bij Kufatec hebben ze er zo veel verschillende, dat ik nog steeds niet weet welke ik moet hebben.

 

Heb via google wel het volgende gevonden:

Parktronik with OPS support Module 5K0919475E voor € 45,00 excl. verzending.

 

Welke bedoel je trouwens met de ACC van de Passat CC?

Die met die twee draaiknoppen zonder displays of die met 3 draaiknoppen en twee zwart-witte displays?

 

Ik moet er in ieder geval eentje hebben die zowel de voorruitverwarming als de stoelverwarming ondersteunt.

Is het trouwens ook niet zo dat het veranderen van de ACC unit als gevolg heeft dat ook het "kleppen-stellen" probleem oplost?

Dan zou ik mooi twee vliegen in een klap slaan.... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmmmm... denk dat ik al weet welke je bedoelt van de ACC.

Als ik die pak, dan moet ik niet alleen dat paneel vervangen, maar ook het paneel om de radio heen.... Daar zit namelijk het lampje voor de airbag nu in, terwijl in het nieuwe airco paneel dat lampje moet worden geplaatst. Als dat uit het paneel om de radio weg is, moet er een nieuw paneel omheen en dan zit daar de schakelaar voor het gevarenlicht, terwijl die nu bij mij tussen die twee laatjes zit. Omdat die schakelaar dan naar beneden verhuist, moet ik bovenin zo'n nieuw analoog klokje plaatsen..... en dat wordt me dan net allemaal even iets te veel om alleen de informatie op mijn radio te toveren....

 

Zal dus denk ik "gewoon" de ACC van de B7 worden met 2 bedienknoppen en een nieuw alu paneeltje er omheen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lampje van airbag zit in omlijsting van de radio daar gebeurd niks mee en gevarenlichten knop blijft gewoon tussen de laadjes zitten. Die van de cc is het makkelijkst uit te wisselen moeten alleen wat draden gewisseld worden. Bij mij was met het plaatsen vandeze unit ook het getik van de stelmotoren weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe gemakkelijk is trouwens die OPS module te plaatsen/vervangen?

 

Als ik kijk naar mijn huidige airco-unit, dan zit daar, naast de stand "orkaankracht" in het midden, ook een optie voor voorruit-verwarming (linkse knop middenboven).

 

post-13808-1423828714,9841_thumb.jpg

 

Alleen bij de meeste nieuwe airco-units is deze knop niet voorzien.

 

post-13808-1423828715,3591_thumb.jpg

Hier zie je een van de meest voorkomende airco-units die je kan vinden op eBay of Aliexpress.com

Ik heb in een topic hier ergens een keer gelezen dat de knop voor de voorruitverwarming naast de knop "Auto" moet zitten.

 

Als ik deze airco-unit zou aanschaffen, dan zou dat dus betekenen dat ik mijn voorruitverwarming niet meer kan bedienen en dat is nou juist een optie die ik 's winters zeeeeeeer veel gebruik... :mrgreen: M.a.w. ik moet een versie zien te vinden waar ook de knop voor de voorruitverwarming voorzien is.... alleen weet ik daar geen artikelnummer van.

 

Of is het wellicht met deze airco-unit ook mogelijk om je voorruitverwarming te bedienen??

Eventueel door het omstekkeren van wat pinnetjes in de connector of zo?

 

bij AliExpress ben je namelijk voor deze unit inclusief bijbehorend aluminium paneeltje slechts $128,00 kwijt.... op zich dus wel een heel erg interessante optie.... maar dan moet ik er wel mijn voorruitverwarming ook mee kunnen bedienen...

 

Ik hoor het graag.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, er is een variant waarbij er een losse knop zit op de plaats naast de "Auto" knop. Zal eens kijken of ik het topic kan vinden waar er een afbeelding van staat hier op het forum.

Die heeft ook een foto van de betreffende bedieningsunit.

 

*EDIT* Gevonden...

 

Zo ziet de unit er dus uit die ik nodig heb.... alhoewel de knop van de standkachel op zich niet hoeft.... die heb ik toch niet.

 

post-13808-1423828715,3903_thumb.jpg

 

Heeft iemand het artikelnummer van het afdekpaneeltje voor in het dashboard (geborsteld aluminium)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier nog nummers van het clima paneeltje en een link met inbouw beschrijving

 

5K0 907 044 XX ZJU - Klimabedieneinheit (Teilenummer abhängig von der Fahrzeugausstattung), ca. 343 €

 

BS (ohne alles ;-) )

BT mit Sitzheizung

CA mit Standheizung

CB mit Stand- und Sitzheizung

CC mit beheizbarer Frontscheibe und Sitzheizung

CD mit Stand- und Sitzheizung, sowie beheizbarer Frontscheibe

 

http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=884

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en heb ik zowel de OPS-module ingebouwd als een nieuwe gateway (Q-versie) en een nieuwe aircounit.

Helaas krijg ik nog steeds niet een popup wanneer ik de airco bedien. Ook bij het achteruit rijden zie ik geen weergave van de parkeersensoren, ondanks dat dit ingesteld staat in de Zenec radio.

 

Nou vraag ik me af of er wellicht nog iets middels VAGCOM moet worden geprogrammeerd om deze functies te laten werken. De radio communiceert wel met VAGCOM omdat bijvoorbeeld ook de navigatiepijlen netjes tussen de klokken worden weergegeven. Nou weet ik dat er maar weinig mensen hier een Zenec hebben, maar de Zenec werkt verder helemaal hetzelfde als de RNS 510. Ik vraag me dus af of er dus nog iets moet worden geprogrammeerd wanneer je een MFD2 uitbouwt en een RNS 510/Zenec wordt ingebouwd.

 

Zo ja, waar moet er dan nog iets worden geprogrammeerd? Ik hoor het graag van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ehm.... ik durf het niet te zeggen.... in ieder geval niet bewust.... Enig idee hoe ik dat zou moeten doen?

 

De radio is wel al enkele keren opnieuw uitgebouwd geweest waardoor alle instellingen gereset zijn als je dat bedoelt.

Er is wel een functie fabrieksinstellingen herstellen, maar die heb ik nog niet geprobeerd. Ik weet niet of je dat bedoelt met een soft reset?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden