Ga naar inhoud
  • 0

Cilinderkoprevisie


Gerritp

Vraag

Hallo mensen

 

Ik heb een VW Passat 3BG uit 2003 op LPG, momenteel met zo'n 270K op de teller, nu ben ik er recentelijk achter gekomen dat mijn koppakking lekte, daarom mijn auto naar mijn "mannetje" gebracht, een ervaren monteur die thuis werkt, cilinderkop is eraf gehaald, er was sprake van lekkage bij de kop, daarom cilinderkop heengebracht naar prof. bedrijf voor revisie, dit was echter wel even schrikken want een volledige revisie, dus vlakken, persen, kleppen, klepgeleiders, klepstoters (lpg-proof) etc. etc. was alles bij elkaar 1200 euro, daar komt nog het werkloon, pakkingen etc. overheen, totaalbedrag zal rond de 1500 euro liggen.

 

Heel veel geld dus, maar aangezien ik nog jaren wil rijden in de auto heb ik de keuze gemaakt om deze investering toch te doen, mijn vraag aan jullie is wat vinden jullie van dit bedrag, is dit een beetje een redelijk bedrag of is het teveel?

Ik heb de afgelopen jaren al flink geinvesteerd in de auto, zo is de distributieriem met rollen vervangen, de aandrijfriem voor de airco, de multiriem, de waterpomp, de radiateur, remschijven voor etc. dus eigenlijk was het voor mij geen doen om de auto weg te doen omdat dan alle reparaties die ik al heb laten doen eigenlijk weggegooid geld zijn geweest.

 

Met vr. gr.

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Of het echt duur is... vergeet niet dat je een 20-klepper hebt, dus 12 nieuwe inlaatkleppen 216 eur, 8 uitlaatkleppen 272 eur koppakking 60 eur, 10 kopbouten 70 eur, klepsteeldichtingset 45 eur, 20 klepstoter 424 eur... tel maar op allemaal...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nope, ik heb al teveel geld in deze auto zitten om hem weg te doen!

 

By the way, gisteren de auto gehaald, binnen 5 minuten liep de temp op, gelijk aan de kant gezet, monteur erbij, blijkt dat de klep in het thermostaathuis niet opengaat, dus geen doorstroming van kvs,....auto staat nu weer bij monteur!! Of er zit een luchtbel in zodat de thermostaat niet open gaat of de thermostaat is naar z'n grootje en let wel de thermostaat is net vervangen, splinternieuw dus!!

 

;(

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden