Ga naar inhoud
  • 0

Stuurhuis lek


konradvdvelde

Vraag

Hallo iedereen,

 

Ik heb het idee dat mijn stuurhuis lek is.

Gisteren stond mijn stuurbekrachtigingsoliepijl erg laag en maakte de auto tijdens het draaien met het stuur een vreemd geluid.

Als ik onder de motorkap kijk zie ik ook olie zitten op de plaat onderin de motorkap.

 

Mijn Passat 1.9 TDI komt uit 2000 en heeft al 400.000km gelopen. Hij rijd nog erg lekker en goed daarom wil ik hem ook laten maken.

 

Ik zou graag een 2e hands stuurhuis willen kopen en deze dan vervangen voor de oude. Via onderdelenzoeker.nl heb ik al volop aanbiedingen gehad van 2e hands stuurhuizen, de prijzen lopen van €75 t/m €135 met 3 maanden garantie.

 

Nu is mijn vraag of het slim is om een 2e hands stuurhuis te kopen. Prijs technisch natuurlijk wel. Maar heeft iemand ervaring of tips voor mij bij het kopen van een 2e hands stuurhuis?

 

Op hoeveel arbeidsuur moet ik rekenen bij de garage bij het vervangen van een nieuw stuurhuis? Zijn er nog andere zaken waar ik extra op moet letten?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee, helaas kan ik je daar geen uitsluitsel over geven. Maar mail Jos anders even of bel hem maandag, dan heb je direct advies. Dan weet je of het loont om te reviseren of dat een goede gebruikte met garantie een betere oplossing is. Ik zou alleen niet blijven rondrijden met een lekke pomp en er zeker voor zorgen dat er voldoende olie in zit. Anders wordt de interne schade welicht te groot....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geen ervaring mee, maar als je het zelf monteert vallen de kosten eigenlijk best mee. De 3 maanden garantie is een extra zekerheidje zodat je zeker weet dat alles goed functioneert. Ik denk dat je voor deze kosten de revisie niet kan laten doen. Maar goed, daar kan Eric meer over zeggen denk ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na inspectie van de auto blijkt de drukslang lek die van de pomp naar het stuurhuis loopt.

Iemand een idee waar ik zo'n slang kan halen en hoe ik die lekke slang kan demonteren en de nieuwe kan monteren?

Ik kan er helemaal niet goed bij en ik wil natuurlijk niet heel mijn auto uit elkaar halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de slang van de pomp vervangen.

Het stuurbekrachtigingsoliepijl blijft nu goed. Gelukkig.

 

Heb wel nog een andere vraag aan jullie waar ik geen antwoord op heb:

Als ik naar rechts draai dan hoor ik weer het vreemde geluid. In mijn stuur voel ik dan dat de auto wat zwaarder stuurt. Kan het zijn dat er dan nog lucht in het systeem zit? Zo ja, hoe krijg ik dat er weer uit?

Als ik naar links draai heb ik dat niet.

 

Ik zag ook dat mijn hoes los zit aan de linkerkant van mijn stuurhuis aan de kant van het wiel. Is dat erg? Kan dat kwaad? Of moet dat perse weer vast zitten.

 

Ik hoor graag van jullie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden