Ga naar inhoud
  • 0

EGR afsluiten bij 1.9TDI met roetfilter (MC: BLS)


Herb17

Vraag

Hallo,

 

Heeft er hier iemand ervaring met een EGR klep afsluiten bij 1.9TDI met roetfilter (MC: BLS).

Het lijkt erop de het roetfilter zwaar in de weg zit... :angry:

 

Klopt dit? Of is het toch nog wel te doen? Tips en tricks zijn welkom (of iemand met slangen-armen :lol: )

 

ps. JD chip is in de planning, maar wil ook graag hardwarematig de ERG afdichten,.

 

Gr. Herb

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja dat klopt, daar ben ik me bewust van. Maakt me niet uit om even met een foutmelding op display te rijden. Na Chippen is dat verholpen.

 

Maar heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een plaatje bij een EGR 1.9 TDI met roetfilter, daar gaat het me even om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja dat klopt, daar ben ik me bewust van. Maakt me niet uit om even met een foutmelding op display te rijden. Na Chippen is dat verholpen.

 

Maar heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een plaatje bij een EGR 1.9 TDI met roetfilter, daar gaat het me even om.

 

Ja, maar vind de vraagstelling wat vaag.

 

1. Egr dicht softwarematig geen probleem

2. Er is technisch gezien geen enkele relatie met het roetfilter.

 

Wat is de klacht met je roetfilter dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey Gerjol,

 

Ja ik laat het afdichten nu maar achterwege. Is ook idd niet nodig na JD chip.

 

Ps. Hoeveel PK en NM had jou auto na de JD keur? Heb je nog een uitdraaitje? Ik heb namelijk ook BLS non-bluemotion 8-) met 104.000 km op de tellen nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hey Gerjol,

 

Ja ik laat het afdichten nu maar achterwege. Is ook idd niet nodig na JD chip.

 

Ps. Hoeveel PK en NM had jou auto na de JD keur? Heb je nog een uitdraaitje? Ik heb namelijk ook BLS non-bluemotion 8-) met 104.000 km op de tellen nu.

153 Pk en 340 Nm

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden