Ga naar inhoud
  • 0

Waar zit de gloei relais? EDIT: Start niet meer


chrishgk

Vraag

Hallo,

 

Korte vraag, weet iemand waar het relais zit van de voorgloeiers? Ik heb alle kaarsjes vervangen, maar nog steeds een motorstoring op de gloeiers. Er werd mij geadviseerd het relais ook te vervangen. Ik heb een nieuwe gehaald, maar kom er niet achter waar deze zit. Heb hem in ieder geval niet aangetroffen in de zekeringkast onder het stuur en naast de accu onder de motorkap. Het nummer op de relais is 461.

 

Het gaat hier om een Passat 3c uit 2006. Vast bedankt voor de reacties!

 

Chris

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Klopt, maar waarschijnlijk heeft jou ervaren iemand er 4,4 volt gloeiers ingezet wat ook volgens etka aangegeven staat.

Helaas moet er 7,2 volt in.

Vandaag dat je lampje nog brandt, of je foutmelding is niet gewist.

 

Relais zit inderdaad onder de zekeringskast naast de accu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was al halverwege het loskoppelen van de accubak, dus weer in elkaar gezet, maar krijg de wagen nu niet meer aan de praat. Startmotor draait wel, maar motor slaat niet aan. Krijg een piepje te horen en allerlei storingen zoals de elektronische handrem. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even aanvullende informatie:

 

Ik heb geen zekeringen etc los gehad. Alleen de accu eruit gehaald. Heb wel relais 458 los getrokken om te vergelijken met het gloeirelais. Dit is gebeurd toen de accu nog was aangesloten, maar de auto heeft niet op contact gestaan. Relais weer netjes terug gestopt.

 

Luchtfilterbak is nog los geweest, en de bovenste laag van de zekeringenkast onder de motorkap. Alles netjes teruggeplaatst.

 

Als ik remreiniger in de luchtfilterbuis spuit loopt hij eventjes. Hoop foutmeldingen in dashboard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden