Ga naar inhoud
  • 0

Welke zekering/relais is voor de stadslichten?


nekaf

Vraag

Mijn stadslicht links voor werkt niet, de lamp is goed en ik heb alle zekeringen gecontroleerd. In mijn handleiding / gebruiksaanwijzing kan ik niet duidelijk vinden welke zekering ik moet controleren vandaar dat ik ze allemaal gecontroleerd heb.

 

Groeten, Frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

er zit geen (externe)relais voor de sturing van het stadslicht, wordt rechtstreeks vanaf het boordnet (J519) gestuurd.

Hoe heb je gemeten dat er geen spanning op de fitting komt ? als je wil meten met de lamp eruit zal je inderdaad niks meten aangezien het systeem de spanning wegneemt vanaf wanneer er geen verbruik wordt gemeten.

Zeker dat het lampje goed is ? kan namelijk wel lijken dat het lampje goed is maar dan niet werkt

Werken er nog andere lichtdelen niet ?

 

SB47 - zekering 47 op zekeringhouder B

40A

J519 - regelapparaat elektrische installatie,

lampje rechterstadslicht,

lampje linkerdimlicht en linkergrootlicht,

lampje linkerachterlicht (buitenste verlichtingsrand),

lampje rechterachterlicht (binnenste verlichtingsrand)

 

SB48 - zekering 48 op zekeringhouder B

40A -

J519 - regelapparaat elektrische installatie,

lampje linkerstadslicht,

lampje linkerdimlicht en rechtergrootlicht,

lampje rechterachterlicht (buitenste verlichtingsrand),

lampje linkerachterlicht (binnenste verlichtingsrand)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de lamp doorgemeten en die is ok. Op de fitting met de lamp aangesloten meet ik geen spanning.

Bedoel je met zekeringhouder B de zekeringkast in het motorcompartiment? Daar vind ik namelijk geen 47 en 48.

Ik heb hier wel de beide 40 amp. zekeringen gecontroleerd en die zijn beide ok. (F25 enF26)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, is inderdaad in de zekeringbox in het motorcompartiment, afhankelijk van welk bouwjaar Uw wagen is dan heb je een E-box low of een E-box high.

wel is er een low box uitvoering en deze heeft inderdaad op steekplaats 25 en 26 een zekering voor de voeding van een circuit dat gestuurd word door het boordnet (J519) alsook steekplaats 29 en 30 gaan naar het boordnet.

Zelf heb ik geen Etk@ maar indien je een stroomloopschema kan bemachtigen kan je wel zien of er nog ergens een zekering in serie zit met de hoofdzekering.

In de lijst met zekeringen is echter niks meer te vinden dan wat voorgaand heb gestuurd.

 

Heb je een foutmelding in de teller dat er een lamp defect is ? een geel symbool met een afbeelding van een lampje.

 

Ook kan je spanningsloos de bekabeling uitmeten,

1 van de 2 pinnen van de lampfitting zou contact moeten hebben met de massa. Als je die hebt gevonden dan is de andere de door het boordnet geschakelde + en deze kan je uitmeten tot aan de stekker van het boordnet.

deze is gekoppeld op de 11-polige stekker A en komt vanaf pin 7 - stadslicht links

op 11-polige stekker D pin 10 zit stadslicht rechts

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden