Ga naar inhoud
  • 0

'Roet'-lucht bij gas los


®win

Vraag

Heb met enige regelmaat geconstateerd, dat als ik met warme motor het gas loslaat ik dan een soort roetlucht ruik. Vannacht ook, toen ik na een lang traject constant 130 km/u het gas losliet kwam de geur mij weer tegemoet.

 

Iemand een idee waar de lucht vandaan komt en of dit normaal is? Het betreft een 1.4 TSI (122 pk).

 

Ik rook dit vroeger ook wel eens bij de Bora van mijn pa (85 kW TDI uit 2000) als ik die eens lekker op z'n donder had gegeven. Maar dat was een diesel, dus daar kan ik de geur wel plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik denk dit

leke uitlaat en dan via je ventilator na binnen

als ja gas geeft dan is er een flo in je uitlaat

laat je los dan kan hij niet de uitlaat gassen meer kwijt

dus even er onder kruipen en met een stukje papieren zakdoek langs de uitlaat

en iemand anders even gas laten geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik denk dit

leke uitlaat en dan via je ventilator na binnen

Kan ik me voorstellen, maar auto is nog geen 3 jaar oud met 69k km op de teller :blink:

 

als ja gas geeft dan is er een flo in je uitlaat

laat je los dan kan hij niet de uitlaat gassen meer kwijt

Gas los -> roluitschakeling = geen brandstoftoevoer = geen verbranding = minder / geen gasdruk; hoezo zou hij de uitlaatgassen niet meer kwijt kunnen? Heeft de turbo hier een rol?

 

dus even er onder kruipen en met een stukje papieren zakdoek langs de uitlaat

en iemand anders even gas laten geven

Ik heb geen brug / kuil om onder de auto te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gas los -> roluitschakeling = geen brandstoftoevoer = geen verbranding = minder / geen gasdruk; hoezo zou hij de uitlaatgassen niet meer kwijt kunnen? Heeft de turbo hier een rol?

 

gaat minder snel door de uitlaat dus kan het eerder ontsnapen door een gat\kier van de uitlaat

en tijden het rijden gaat het toch met een snelheid onder de auto door

met de turbo weet ik niet

 

Ik heb geen brug / kuil om onder de auto te komen.

tja ik ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passat is terug. Ze hebben het uitlaatsysteem nagelopen en geen lekkages kunnen vinden. Wel zagen ze olieresten op het blok, mogelijk van slordig bijvullen en ze hebben het idee dat ik verbrande olie heb geroken. Ik houd het in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Egr heeft ook een geribbeld verbindingsbuisje tussen inlaat- en uitlaatspruitstuk

 

Hoi

mijn passat gaaf motormanagement storing fout melding was egr klep en begint auto roet lucht aan te geven

naa lang over nadenken heb ik de auto laten Chiptuning en de egr klep afgedopt bij deze storing opgelost

maar roet lucht niet

 

bij mooi weer kan ik geen gebruik maken van mijn opendak of een ram open maken bij het rijden komt roet binnen behalf als alles dicht is. ook bij stationair auto stinkt behoorlijk

 

wat kan het lekken ? Help :book:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden