Ga naar inhoud
  • 0

3B '99 automaat, dashboard fout aangeven stand automaatbak


WFH

Vraag

Hi,

 

'k heb een vreemd probleem gekregen met m'n 3B van '99, bij het thuis aankomen/parkeren sloegen de parkeersensoren (exacte werking niet gekend daar geinstalleerd door de vorige eigenaar..) niet aan, toen niet echt aandacht aan besteed en auto gewoon geparkeerd. Toen even opnieuw willen starten om dan nog eens in R te gooien en kijken of ze dan wel aangingen, maar.. de boel startte niet meer en deed er ook geen poging meer toe (sleutel om, lampjes aan, lampjes uit (as they should), sleutel doordraaien, motor geeft geen kik, stuurkasje voor de LPG/benzine switcher bleef eveneens dood (normaal aan na aanzetten contact)).

Goed, m'n reserve sleutel gaan halen om een sleutel probleem uit te sluiten, auto startte terug zonder problemen. De gewone sleutel terug, evenmin problemen. Enige maffe dat er nu nog is, is dat de indicator op het dashboard niet meer aangeeft waarin hij staat (P/R/N/..), zie foto.

Iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn? Auto rijdt verder prima, maar riskeer het liever niet dat hij nog eens geen krimp geeft bij het omdraaien van de sleutel.. :?

post-17295-1423828049,6787_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Remlichten werken nog prima, versnelling durf ik zo even niet te zeggen omdat 'k vanavond niks harder dan 70 heb gehad. Wel op dat ritje gemerkt dat ik hem niet kan forceren in 3 of 2, enkel in 1.. :-/

Noodloop, het enige wat ik me kan voorstellen dat misgegaan is was een stukkie op de snelweg, toen 'k hem uit neutraal terug in D gooide (vanaf 2 bij het optrekken te ver doorgegooid naar N..) dat ie even een stootje gaf, maar..? Op naar de garage ermee? :(

 

Edit; even rondlezende, automaatolie is minder dan 5DKM geleden vervangen bij de dealer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Halfweg onderweg naar de garage gemerkt dat hij niet meer in noodloop zat (maar wel degelijk nog toen ik er mee vertrok..).

Fout na uitlezing bleek f125 multi function switch te zijn. Garagist sprak van de 1-3 zo min mogelijk te gebruiken, en dat als 't zich nog voordeed een schakelaar geintje van 240e zou worden, even aankijken maar I guess..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden