Ga naar inhoud
  • 0

Foutmelding Airbag bestuurderszijde 3C


Willem nunspeet

Vraag

Had vorige week deze foutmelding met branden airbag lampje.

 

Adres 15: Airbags Labels: 3C0-909-605.lbl

Onderdeelnr. SW: 3C0 909 605 F HW: 3C0 909 605 F

Component: 01 AIRBAG VW8 029 2421

Revisie: 08029000 Serienummer: 0039USJWFNXK

Codering: 0012337

Dealer #: WSC 05311 000 00000

VCID: 2952FFA280E2030

 

1 Fout Gevonden:

00588 - Ontsteker airbag (bestuurderszijde): (N95)

001 - Bovenste grenswaarde overschreden - Geregeld - MIL AAN

 

Uitgelezen en fout gewist, dag later weer melding. Ik kan aan de foutmelding niet zien welke airbag het is aan bestuurderszijde, de kenners wellicht aan het onderdeelnummer. Er zitten meerdere airbags aan deze zijde, omdat stuur en airbag vorige maand vervangen zijn door een MFA stuur heb ik het eerst in de stuur-airbag gezocht, airbag los gehaald stekker met contact spray ingespoten zonder resultaat.

Gister airbagstekker onder bestuurdersstoel los gehaald, ingespoten en ik kon de fout wissen, rijdt nu al een dag zonder storing en hoop dat dit de oorzaak was!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Willem

Welke stekker onder de stoel heb je los gehaald?

Er zitten nl 2 stekkers, 1 net voor de stoelrails en er zit ook nog 1 achter onder aan het stoelframe.

Dus als het probleem terug komt kan je de tweede stekker ook nog eens schoonmaken.

Bij mij was het de stekker achter onder de stoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit ook gehad

na een maand of 3 kwam de storing weer terug

Heb toen de stekker er tussenuit gehaald en de draden doorgesoldeerd.

probleem is toen nooit meer terug gekomen.

 

Zag in me onderhoudshistorie dat de vorige besuurder er ook last van had gehad aan de andere stoel

de dealer heeft toen de complete airbag vervangen door 1 met een iets langere kabel.

De kabel is eigenlijk te kort waardoor door heen en weer gaan van de stoel de stekker storing gaat geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had afgelopen 2 weken weer eens een niet te wissen foutcode op stuur-airbag, heel irritant. Stuur-airbag maar weer eens gedemonteerd, alle 4 gele stekkers onder de beide stoelen, tegen beter weten in, maar weer eens ingespoten, zonder resultaat. Dreke maar weer eens geraadpleegd..... vandaag stuur gedemonteerd en airbagstekker aan onderzijde stuurdoos losgehaald en ingespoten, stuurdoos laten zitten, contacten allemaal voorzichtig een keer aangedrukt. Foutmelding kunnen wissen en blijft nu weg, even een paar dagen afwachten, anders misschien de sleepring defect? Wat me opvalt is dat de ene keer het airbag lampje na het starten meteen uitgaat en nu na 2-3 seconden.

 

post-10228-1423828504,6837_thumb.jpg

 

post-10228-1423828505,1524_thumb.jpg

 

Trouwens nog wel leuk stukje over werken met airbags.......

 

http://ricblues.nl/techniek/Technisch%2 ... anners.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3 weken geleden wederom storing "airbagfailure" van de stuurairbag. Er is een moment dat je klaar bent met inspuiten stekkers met contactspray. Heb bij Albert een nieuwe sleepring besteld en een week geleden gemonteerd, sindsdien geen storingsmeldingen meer.

 

post-10228-1423828692,5166_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden