Ga naar inhoud

Korting op accessoires bij aanschaf lease Passat


coen

Aanbevolen berichten

Bij de aanschaf van een nieuwe lease Passat krijg je natuurlijk altijd een kadootje in de vorm van wat korting op accessoires.

Tot nu toe kom ik niet verder dan ca. 400 Euro (dat was overigens in 2003). Nu ga ik binnenkort een nieuwe lease Passat bestellen en vraag mij af: welke VW dealer "biedt meer".

Wie o wie heeft een goede ervaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat er "kan" hangt niet alleen van de delaer af maar ook van jezelf, welke auto je besteld (lees: voor welk bedrag), hoe eager ze zijn om je binnen te halen cq te behouden, etc. etc.

 

Waar ik goede ervaringen heb hoeft nog niet te betekenen dat dit ook voor iemand anders geldt. Voordeel kun je misschien ook in de vorm van iets anders zoeken, zoals accessoires achteraf laten monteren (scheelt in de BPM (leaseprijs) en bijtelling.

 

Kijk of ze misschien genegen zijn om, in plaats van iets gratis weg te geven, iets tegen een gereduceerd tarief willen monteren. Hier zullen vooral accessoires die bij de wederverkoop een meerwaarde hebben het goed doen. Dit is voornamelijk aantrekkelijk wanneer je via hun eigen leasemaatschappij leased.

 

Bij jou in de buurt zou ik zeggen Schueler in Nijkerk. Aardige gasten en doe Edward de groeten van me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tip: aan de dealer vraag je spullen voor niks of voor weinig. Da's standaard procedure. maar vergeet ook niet vervolgens je leasemaatschappij het bedrag te laten verlagen omdat je de restwaarde verhoogt.

 

Voorbeeld: achteraf leer inbouwen kost meer dan af-fabriek. maar voor jou voordeliger ivm bijtelling. In leasebedrag meer door hoger te financieren bedrag maar juist minder door hogere restwaarde. En dat laatste willen ze nog wel eens 'vergeten' of je met een fooi weg sturen (tientje of zo) terwijl het al gauw 50+ euro per maand kan schelen. Werkelijke situatie overigens, en het kostte wat bellen en naar 'de baas' vragen maar wel gelukt uiteindelijk.

 

En wat je van de dealer krijgt? Tja, da's een kwestie van onderhandelen en ook een beetje leuren; scheelt je wel veel geld dus is de moeite waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de tips.

Ik zal eens richting Nijkerk rijden (zit nu bij Pon Amersfoort).

Ik snap ook wel dat eea afhangt van de slimheid vd koper, maar had gehoopt dat er een paar dealers boven het maaiveld zouden uitsteken.

Ik hoorde vorige week nog een aardige bij een Toyota dealer in het zuiden des lands.

Een collega van mij heeft een RAV4 besteld (moet ie natuurlijk lekker zelf weten). Hij heeft gezegd dat ie de auto enkel daar bestelt als er een trekhaak en nog wat andere eenvoudig afneembare accessoires op worden gezet op basis van uitleen.

Wordt de auto tzt weer ingeruild, dan worden de accessoires er af gehaald en op een andere occassion gezet (het gaat natuurlijk enkel om zaken die prijsverhogend werken).

Volgens de verkoper worden er wel vaker dit soort "deals"" gedaan.

Ik vind het een eigenaardig verhaal, maar ok het werkt .......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden