Ga naar inhoud
  • 0

comfort control modules uitwisselbaar?


pyro

Vraag

Hallo,

 

De Comfort control module (CCM) van m'n net aangekochte (veiling) Passat V6 4motion uit 01-2003 blijkt te zijn verdronken... :(

Na enig speurwerk op internet en ook dit forum (bedankt!) was ik daar al snel achter. Geen ab, geen interieurverlichting, geen electr. ramen, etc. Nu had ik hoop om de boel te kunnen drogen maar dat kan ik dik vergeten.

Bij het demonteren zat er zowel in de kunststof doos als in de module enorm veel water. Printplaat en bedrading/connector volledig gecorrodeerd...

Welnu mijn vraag: heeft iemand een goed advies waar ik zo'n CCM 2e hands kan aanschaffen? liefst ook met connectoren.

En zijn die CCM's onderling uitwisselbaar met bijv. een golf, bora of zoiets? En is het alleen vervangen of moet er dan ook nog geprogrameerd worden?

Alvast bedankt voor de tips!

Groet Patrick

 

Nu de draadboom controleren en op zoek naar de bron van de ellende: de lekkage...

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@Fai, nee nog niet naar gekeken. Maar heb al wel op internet enkele mogelijke 'lekopties' gevonden.

@lucas, oke bedankt. Gaat t dan alleen om dezelfde koets of ook dezelfde motor of uitvoering?

 

En weet iemand waar ik t beste zo'n 2e hands CCM en stekkers kan kopen?

 

Txn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Fai, nee nog niet naar gekeken. Maar heb al wel op internet enkele mogelijke 'lekopties' gevonden.

@lucas, oke bedankt. Gaat t dan alleen om dezelfde koets of ook dezelfde motor of uitvoering?

 

En weet iemand waar ik t beste zo'n 2e hands CCM en stekkers kan kopen?

 

Txn.

 

zie link voor het aanpassen van de pluggen

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb hier evt voor je liggen de: 1C0 959 799 C

 

Kijk een welk nr de jouwe heeft

 

Nummer van m'n CCM: 1C0 959 799 B /06C. Lijkt mij wel oke toch?

Staat ook nog een 2e code: SW025/HW026/B 894.

Deze is overigens uit 2010, dus waarschijnlijk al eens eerder een probleem geweest.

 

Kan ik m bij je ophalen? Quanta costa?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dacht dat t alleen om de nummers ging....

Inmiddels de juiste CCM gevonden. Komt morgen met de post.

Nu de connectoren aan het reinigen en alle verbindingen opnieuw maken. Was allemaal gecorrodeerd, sommige zelf los :-(

 

Uiteraard het aansluitschema van de bedrading genoteerd, maar ik vroeg me af of die ook ergens te bekijken zijn? Kon ze in iederigeval niet vinden via Google...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb hier evt voor je liggen de: 1C0 959 799 C

 

Kijk een welk nr de jouwe heeft

 

Nummer van m'n CCM: 1C0 959 799 B /06C. Lijkt mij wel oke toch?

Staat ook nog een 2e code: SW025/HW026/B 894.

Deze is overigens uit 2010, dus waarschijnlijk al eens eerder een probleem geweest.

 

Kan ik m bij je ophalen? Quanta costa?

 

 

Nummer van m'n CCM: 1C0 959 799 B die zijn er 11 x model ervan maar kijk goed met de nr 06C die model is van jou auto

info voor de nr 1C0959799B /06C centraal regelapparaat voor comfortsysteem voor wagens met alalarmsysteem en interieurbewaking.

 

en dus niet met nr's

003

06X

00Z

00F

00E

06T

075

007

001

ENZ

 

 

 

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels de CCM in huis. Ziet er prima uit.

In de tussentijd ook de connectoren roestvrij gemaakt en 2 clips in de connector vervangen. De bedrading was hiervan losgekomen.

Nu nog de rest van de bedrading en verbindingen van de kabelboom herstellen.

Ik heb overigens ook het aansluitschema voor de connectoren gevonden. Voor mijn auto is het pagina 3.

Wellicht voor anderen nog interessant : http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=351529

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De CCM ingebouwd en jawel! Alles werkt weer.

Binnenverlichting, elektr. Ramen, kofferbakontgrendeling, centrale deurvergrendeling in de deur.

Echter.....

De afstandsbediening op de sleutel nog niet. (wel goede batterij)

Met de sleutel de auto afsluiten, dan gaat wel alles dicht en alarm aan incl. Knipperlichten. Ook bij openen met sleutel in deur gaat t goed.

 

Ik heb geprobeerd om de sleutel opnieuw in te leren op de manier zoals elders op de site beschreven, maar helaas.

Kan dit aan de nieuwe ccm liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dus patrick CCM is nu ook ................................... 06C ??

 

Gr Fai

 

Hallo Fai,

 

Die kapotte ccm had nog een sticker op de module van de dealer. Daarop kon ik die 06C zien staan.

Maar op de module zelf (inktjetprint) staat dat niet. Die code komt overeen met de aangeschafte vervangende module.

Die 2e hands onderdelenbedrijven gebruiken ook helaas alleen die eerste codering. Zie nergens die code van 3 staan....

 

Wel zie ik dat ik bij het uitschakelen van de auto en openen van de deur het knopje voor t uitschakelen van t interieuralarm netjes rood wordt, maar niet reageert op indrukken....

 

Dikke kans Fai dat deze ccm dus idd geen interieur alarmfunctie heeft? En geen ab functie?

Het alarm reageert wel op het sluiten van de deur met de sleutel. Dan gaat t alarm wel aan.

 

Wat denk jij, toch maar even laten uitlezen?

Groet patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier zijn de foto's:

CCM 1 is de kapotte CCM met de inktjetprint.

CCM2 is ook de kapotte CCM met de dealersticker

CCM3 is de vervangende CCM met niet werkende AB.

Alvast bedankt voor je hulp Fai.

 

Overigens bemerkte ik net dat de ruit rechts achter niet werkt, en zelfs helemaal los zit in de sponning...

Dat wordt van het weekend weer verder klussen :-)

post-17561-1423827607,4229_thumb.jpg

post-17561-1423827607,501_thumb.jpg

post-17561-1423827607,5791_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Rene, dank je. Heb inmiddels de binnenbekleding eraf. Ga morgen even kijken wat er loos is met die busverbinding tussen de ruit en t geleidesysteem. De motor doet t gelukkig nog wel. En in gesloten stand zakt t raam iig niet naar beneden.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo ik heb de comfort module kapot

vw passat 2.3 v5 nmmr 1c0595799b ik hoop dat iemand deze heeft liggen

Wat denk je, ik val maar meteen met de deur in huis?

Maar eh

Welkom op het forum!

Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member

Veel leesplezier namens het moderatorteam.

 

 

Om onderdelen aan te mogen bieden of te vragen moet je minimaal 100 posts hebben of full member wezen of je koopt een verkooptegoed..

Om deze reden heb ik je tekst aangepast.

Zie hier de forum regels verkoop gedeelte

Om full member te worden en niet te hoeven wachten op 100 posten zie hier Zo word je Full Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden