laurens Geplaatst 17 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2007 Hallo Heb mijn winterbanden ( goodyear altragrip 7 h)van de auto gehaald en mijn zomerbanden (Bridgestone ER 300 v ) erop gegooid Nu deze in de anwb test best getest zijn heb ik er toch rare ervaring mee als ik nu snel optrek trekt mijn stuur alle kanten op en moet ik hem stevig vast houden. Dit had ik met mijn winterbanden geheel niet. wat kan de oorzaak hiervan zijn ? Heeft iemand anders dit mischien ook Laurens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
18T Geplaatst 17 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 17 maart, 2007 en mijn zomerbanden (Bridgestone ER 300 v ) erop gegooid je moet ze ook vastzetten met die bouten die er bij lagen! draarichting niet goed misschien? Bandenspanning gecontroleerd? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
laurens Geplaatst 18 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2007 Banden spaning was inderdaat niet goed. is aangepast laat weten of het nu verholpen is. Laurens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
18T Geplaatst 18 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2007 OEF, dan waren ze toch wel heel erg leeg! Kom je ook naar de meeting zuid? Bij mij verzamelen om 1300u. zie PM Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeteka Geplaatst 18 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2007 Wat is de bandenmaat van de zomerbanden en wat die van de winterbanden? Hoe breder de band, hoemeer de wagen zoekt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SJ Geplaatst 18 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2007 Heb ook last van een zoekend stuur sinds enige tijd. Bandenspanning is correct maar heb het na problemen met de ashoes. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
laurens Geplaatst 18 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2007 ja winterbanden 195-15 zomerbanden 205-16 zijn dus wat breder al is het al een stuk beter nu er 2,5 bar erin Laurens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marco18T Geplaatst 18 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2007 Laat de uitlijning keer controleren incl. s-punt. Kan zowiezo nooit kwaad. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
SilverBullet Geplaatst 18 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2007 Ja dan kan het ook aan de banden breedte liggen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marco18T Geplaatst 18 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2007 205/55/16 mag geen problemen geven rij zelf met 225/40/18 en heb nergens last van. Bandenspanning is heel belangrijk en zorg ervoor dat je bij t wisselen van zomer/winterwielen deze altijd merkt (lv rv la ra) waar ze zaten, zodat je diegene die naast elkaar zaten ook weer naast elkaar zet. Overgens is het beter om ze elke wissel van voor naar achter te zetten zodat ze gelijkmatig slijten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeteka Geplaatst 18 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2007 Overgens is het beter om ze elke wissel van voor naar achter te zetten zodat ze gelijkmatig slijten. Let er dan wel op dat de draairichting nog goed is!!! Overigens ben ik het niet met je eens dat dit beter is. Het beste is om altijd het meeste profiel op de achterwielen te hebben Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
NMGN Geplaatst 18 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2007 Ik weet niet meer bij wie het was, maar er was een auto (bij meeting zuid) en die had op zijn velg met stift geschreven welk wiel waarzat..... lv,la,rv,ra.....hahaha!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
antonio Geplaatst 18 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2007 Ik weet niet meer bij wie het was, maar er was een auto (bij meeting zuid) en die had op zijn velg met stift geschreven welk wiel waarzat.....lv,la,rv,ra.....hahaha!!! Turbo variant? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
marco18T Geplaatst 18 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 18 maart, 2007 Is inderdaad zo dat als je in een slip komt je voor met gas, rem en sturen kan corrigeren en achter niets vandaar dat je daar het beste moet hebben maar ik bedoelde het met het oog op "cuppen" van de achterbanden. Ze moeten gewoon alle 4 goed zijn! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
laurens Geplaatst 23 maart, 2007 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 maart, 2007 hallo heeren Ik moet me schamen. Sinds de banden op spaning zijn is het verholpen. Laurens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jeteka Geplaatst 23 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 maart, 2007 Ik weet niet meer bij wie het was, maar er was een auto (bij meeting zuid) en die had op zijn velg met stift geschreven welk wiel waarzat.....lv,la,rv,ra.....hahaha!!! Wat is hier zo grappig aan??? Dit wordt standaard al gedaan om te voorkomen dat een ander wiel op een andere positie komt te zitten. Dit kan bijvoorbeeld trillingen opleveren. Is dus helemaal niet zo hahahaha als jij nu voor doet komen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
LuckyK3 Geplaatst 23 maart, 2007 Rapporteer Share Geplaatst 23 maart, 2007 hallo heeren Ik moet me schamen. Sinds de banden op spaning zijn is het verholpen. Laurens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten