Ga naar inhoud
  • 0

V maxx veren op TA Technix schroefset??


RubenHannesse

Vraag

Vermits ik op de schroefset die ik nu heb niet laag genoeg kan gaan, ben ik op zoek naar een andere set of kortere veren die er nu onder steken.. Een vriend van mij heeft nog kortere veren als mij liggen, maar deze zijn V maxx veren en heb zelf een schroefset van TA Technix.. Zou het mogelijk zijn om deze veren op die set te zetten? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Afgezien of het mechanisch past, gaat het niet passen qua afstemming veer-demper. De schroefset is niet gemaakt voor kortere veren; de demping is daar niet op afgestemd met een belabberd rijgedrag als gevolg. Om maar nog niet te beginnen over de kwaliteit van V-maxx en over de samenwerking tussen de veer en demper (veer en demper zijn qua karakteristiek niet op elkaar afgestemd en zoals eerder gezegd qua afmetingen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Afgezien of het mechanisch past, gaat het niet passen qua afstemming veer-demper. De schroefset is niet gemaakt voor kortere veren; de demping is daar niet op afgestemd met een belabberd rijgedrag als gevolg. Om maar nog niet te beginnen over de kwaliteit van V-maxx en over de samenwerking tussen de veer en demper (veer en demper zijn qua karakteristiek niet op elkaar afgestemd en zoals eerder gezegd qua afmetingen).

Dus eenvoudig te zeggen: sowieso niet proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk zelf dat de merken in dit prijssegment iets minder onderzoek doen naar demper en veer karakterestieken. Aangezien de sets vaak bruikbaar zijn voor alle modelen met verschillende motorisering. Dus de kans is klein dat je er veel van zal merken bij dit type sets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Denk zelf dat de merken in dit prijssegment iets minder onderzoek doen naar demper en veer karakterestieken. Aangezien de sets vaak bruikbaar zijn voor alle modelen met verschillende motorisering. Dus de kans is klein dat je er veel van zal merken bij dit type sets.

 

Opmerkelijke redenatie. Omdat de afstemming van het onderstel niet goed is, maakt het niet uit wat je met het onderstel doet?

 

Ik heb geen idee of er onderzoek gedaan wordt naar de juiste afstemming, maar stel dat ze dat niet doen en je de set kunt gebruiken voor auto's met verschillende asbelastingen, dan rijdt een auto met een lage asbelasting te stug en een auto met hogere asbelasting te slap. In beide gevallen rijdt de auto niet fijn.

 

Een demper wordt gemaakt voor een bepaald bereik. Als je buiten dat bereik komt en het bereik ook nog eens kleiner maakt, dan worden de temperaturen hoger waarbij de kans toeneemt dat afdichtingen ed het niet aan kunnen, met als gevolg versnelde slijtage. Daarbij komt dan nog eens dat de auto niet goed gedempt wordt, simpelweg omdat de demper niet gemaakt is voor de lagere stand en kortere slag. Tel daarbij op veren die niet afgestemd zijn op de dempers en dan heb je ingredienten genoeg voor een opmerkelijk onderstel met een verrassend rijgedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zal er verder niet al te ver op ingaan, maar ik denk dat je het onderzoek van demperkaraterestiek, veerkaraterestiek, asbelastingen en rijeigenschappen bij dit soort merken zwaar overschat.

 

Ik denk dat er erg weinig aan onderzoek gedaan wordt bij de genoemde merken, one size fits all. Mijn punt is als je beide merken dan ook nog eens gaat combineren dan maak je de kwaliteit van het onderstel nog slechter dan het al is. Jij zegt dat het niet uit maakt om ze te combineren, omdat het toch al slecht is, dus we zeggen hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Ik denk dat er erg weinig aan onderzoek gedaan wordt bij de genoemde merken, one size fits all. Mijn punt is als je beide merken dan ook nog eens gaat combineren dan maak je de kwaliteit van het onderstel nog slechter dan het al is. Jij zegt dat het niet uit maakt om ze te combineren, omdat het toch al slecht is, dus we zeggen hetzelfde.

 

 

Idd dat bedoel ik :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden