Ga naar inhoud
  • 0

Volkswagen Passat 2.0 tdi 170 pk dsg kopen??


Berkii

Vraag

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt al een 3C. Als je deze koopt heb je 'alleen' maar meer pk, een DSG en kans op verstuiverproblemen.

Als je een Common rail diesel koopt van 2008 of later lijkt me dat toch een zinvollere stap, dat is een veel probleemlozer blok.

Bovendien wil de 170pk niet-common rail last hebben van vervuilde verstuivers waardoor het vermogen afneemt.

 

Ik zou zeggen, kijk naar een common rail van 2008 of later en spaar desnoods nog even door. Dat is de meest verstandige stap die je kan maken.

 

Ondertussen geniet je gewoon van je probleemloze 1.9TDI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt dat de zwakste dieselmotor in de Pasat niet met DSG leverbaar was, dat is nog steeds zo.

In andere modellen zoals Golf of Touran is deze wel met DSG leverbaar.

 

De zwakste benzinemotor, de 1.4TSI, is wel gewoon met 7-traps DSG leverbaar en dat rijdt heerlijk. Ik snap VW op dit punt ook niet helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een 2006 Passat 2.0tdi 170pk blok is een BMR, de pompverstuivers daarvan worden vaak vuil, waardoor ze vermogen verliezen of het begeven.

 

Als je budget redelijk hoog is, voor een Common-Rail gaan, die zijn stiller (zegt men, alleen ik merk er niet veel van..) en zijn ook iets zuiniger volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dus een diesel Mei 2009 is een " juiste" commonrail moter met minder problemen?

 

Ja, de motorcode daarvan is 'CBB' als het goed is. Doe anders een kentekencheck op http://www.autoweek.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt Ozzy, heb jij rijervaring met dit blok? Hoe soepel en snel is het? Kan je lekker meekomen met de 170 pk?

 

Nee helaas, ik moet het doen met een gechipte 2.0TDI PD (handbak), die rond de 170pk en 400nm koppel zit. Ikzelf kan heel makkelijk meekomen in het Nederlandse verkeer. Vergeet niet.. als je die 2.0TDI CR 170pk laat (standaard) chippen, dat je ongeveer 210pk en 430nm koppel onder je voeten hebt en dat zal een stukje sneller van ze plek gaan dan mijn Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden