Ga naar inhoud
  • 0

Stekkers loshalen onder stuur


rmeulen

Vraag

Hallo Passat Club,

Na gisteren succesvol een afneembare trekhaak te hebben gemonteerd en de Bosal kabelboom naar voren te hebben gebracht ben ik helaas niet verder kunnen komen met het aansluiten van de elektra. Onder het stuur moeten stekker E en G losgehaald worden en dit lukt me niet.

Is er iemand die advies heeft over dit probleem? Zo dicht bij de finish en dan niet verder kunnen, baal ik van :-)

Alvast bedankt voor jullie advies.

Oh, het betreft een Passat variant uit 2009.

 

Ik hoop dat de foto duidelijk maakt welke stekkers het betreft.

 

Groet,

Ronald

post-15761-1423827078,2815_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ken alleen de 13 polige kabelboom van jaeger en daarbij hoeven er geen stekkers te worden losgehaald maar alleen 2 draden aan de canbus kabelboom te worden gekoppeld dmv van een knijpstekkertje en 3 draden aan het zekeringkastje linksvoor. Bijna alle stekkers kun je loshalen door met een klein schroevendraaiertje voorzichtig te pielen aan de zijkant van de stekker, er zit vrijwel overal een klik bevestiging op die je even moet ontgrendelen door een palletje in te drukken, je kunt er wel eens lastig bij, voordeel is dat alle stekkers Foolproof zijn, je kunt maar op 1 manier en 1 plaats monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, probleem zekeringkast nog niet voorbij. Heb 2 draden, 1 mag aan +30 contact, constante stroom en de ander aan +15 geschakeld. Boekje waar staat beschreven welke zekerig waarvoor is en info van deze site en de einbauanleitung maken het een onoplosbare puzzel.

Toch dus nog naar de Vw, tenzij er nog iemand raad heeft voor me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allen, paniek. Na nog een laatste poging gewaagd te hebben (niet succesvol) wil nu de auto (in originele staat) niet meer starten. Hij moppert 'automatic brake error - owner manual en de motor stopt meteen met lopen. Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer je de zaak gereset hebt en hij het (hopelijk) weer doet, kun je het beste de 2 + draden met een zwevende zekering aftakken van de draden achter het zekering kastje, het inpluggen van de stekkertjes in het zekeringkast is een mission inpossible, ben zelf toch redelijk handig maar is mij nog niet gelukt. Gewoon 2 zwevende zekeringen met een knijpblokje aan de juiste draden vastzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Paniek is over!!!!!! Na nog een nauwkeurige inspectie toch een klein bedradingsprobleempje kunnen verhelpen. Alles werkt naar behoren. Nu op zoek naar een caravan met 13 polige stekker (of een fietsendrager). Ik heb er alle vertrouwen in nu. Auto start, geeft geen vage meldingen meer met alles aangesloten.

Dank jullie allen voor de bijstand. Vooral de raad over het loshalen van de stekkers onder het stuur was erg nuttig. Hulde! Blij dat ik me bij de vwpassat club heb aangemeld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
sorry oele je was wat sneller

Maar jij was duidelijker. :wink:

 

Paniek is over!!!!!!

Rustig blijven is echt de remedie voor zulke problemen.

Je koppie en vooral je ogen gebruiken dan kom je een heel eind.

En je bent heus niet de enige die het af en toe even niet meer zag zitten, ik weet er alles van.

 

W het inpluggen van de stekkertjes in het zekeringkast is een mission inpossible.

Ook hier zit een soort centrale vergrendeling die je eerst moet 'unlocken'.

Is echt wel te doen, vooral als je zekering kast even los maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden