Ga naar inhoud

rmeulen

Members
  • Aantal items

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

2 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    almere
  1. Jep @@Passat GS. Initieel over de vraag of er iemand in de buurt van Almere een brug heeft om die veeltandbouten (M14) achter de remschijven los te kunnen krijgen. Mogelijk ook problemen met het losmaken van de wiellagerbout (ook veeltand, M16).
  2. Al meerdere domme krachten aan de bouten laten hangen... misschien net niet dom genoeg!! (of gewoon geen ruimte om kracht te zetten). Vandaar mijn vraag om een brug en ratelapparaat.
  3. Hallo forum lezers, Al twee weekenden de auto op de krik gehad. Geprobeerd met handgereedschap de twee veelkantbouten (M14) los te krijgen om zo de schijf en daarna de versleten lager los te krijgen. De bouten zitten echter enorm vast (gelukkig maar ). Kruipolie, laten schrikken, etc etc. heeft niet geholpen. Dus voor het sleutelen wat onhandig dat het zo vast zit... Is er iemand in Almere of omgeving die een brug en goed gereedschap ter beschikking heeft voor mij om deze klus te kunnen klaren? Alvast bedankt voor jullie reacties. Groet, Ronald
  4. Thanks voor de info in deze thread. Was erg handig bij het vervangen van mijn Xenon koplampen. Koste mij een uur om de lampen op de werkbank te krijgen. Let er even bij op dat de Xenon lampjes los- en vast gemaakt zitten in de koplamp door een kwartslag de twee zwarte lipjes naast de fitting te draaien. Heb ik een tijdje mee zitten knoeien voor ik dat door had. Het in elkaar zetten daarna was snel gedaan.
  5. En toch nog wat meer pech! Veer bij het voorwiel linksvoor gebroken en dus beide veren vervangen. En dan nu fingers crossed.... nu geen issues meer.
  6. En ok, kom niet dagelijks op deze site. Auto inmiddels voorzien van een nieuwe Turbo, maar helaas ook een nieuwe aandrijfas rechts voor. Kapot gegaan terwijl de turbo werd of was vervangen. Hoop dat het hierbij blijft. Genoeg kosten gemaakt nu!
  7. Het bovenstaande verhaal was nog niet helemaal afgerond. De kosten van de diagnose staat inmiddels weer op mijn rekening. Onduidelijkheid of de DSG bak er wel of niet was af geweest voor de diagnose is reden voor de STealer om genoemde tegemoetkoming te doen na mijn schriftelijke klacht hierover!?! Vandaar dan ook mijn vraag naar een betrouwbare en betaalbare garage voor de onderhoud van mijn 'Silver Bullet' (Passat Variant 2.0 TDI uit 2009). Intussen staat de auto met een kapotte turbo bij een garage in Diemen. Morgen weer ophalen met een nieuwe turbo. Beetje pech de laatste maanden Hoop dat dit het wel zo'n beetje geweest is met de kosten. Is wel veel geld zo vlak na elkaar. Vandaar de volgende vraag; Met 376000 km op de teller, welke kosten zijn er te verwachten de komende 20000 / 30000 kms? DSG en Turbo zijn gedaan. Remschijven en blokken ben ik niet zo bang voor, dat kan ik zelf. Ik lees op het forum dat er liefhebbers zijn die makkelijk de 6 ton op de teller hebben. Ben benieuwd met welke kosten ze die stand bereikt hebben. Alvast weer bedankt voor jullie positieve bijdrage aan mijn thread op dit forum.
  8. inmiddels is de auto weer thuis. DSG bak is gereviseerd en auto rijdt weer als een zonnetje. Kan iemand mij voor de toekomst (voor onderhoud en APK) een goed en betrouwbaar adres aanbevelen in de buurt van Almere?
  9. rmeulen

    vw logo sleutel?

    Al eens bij aliexpress gekeken voor sleutelbehuizingen? Hoe ze het voor die prijs kunnen versturen?
  10. Inmiddels een paar weken verder. DSG Bak blijkt defect. Er was vochtigheid onder de bak geconstateerd. Olie lek? Voorstel VW STealer is nieuwe bak, of gereviseerde inbouwen. Auto ongeveer 9000 euro waard, nieuwe bak en gereviseerd bak respectievelijk 7000 of 6000 euro. Alleen de diagnose was al 740 euro!!! Na de eerste schok over de prijs wat alternatieven gezocht ... Auto staat nu bij Alex Automatic Gear. Kosten revisie ongeveer 2800 euro. Nog steeds veel geld maar in vergelijking met de VW STealer toch iets vriendelijker. Het schijnt dat de VW STealers defecte bakken ook bij dit bedrijf brengt voor revisies. Heb goeie hoop dat hiermee de levensduur van mijn Passat nog wat jaren wordt verlengd door deze reparatie. Alleen voor de sjoemelsoftware mag de VW STealer mijn auto nog aanraken. Daarna is het gedaan met ze. In ieder geval de dealer in Almere. Wordt vervolgd zodra de auto weer rijklaar voor de deur wordt afgeleverd...
  11. OK, dank voor de reacties zover. Ben vandaag bij de VW garage langs geweest. Rondje meegereden. Advies is om niet meer te rijden. Zou een versleten lager kunnen zijn en zelf een tekort aan vloeistof!?! Morgen gaat de Passat dan toch maar voor een officiële diagnose naar VW. Ik duim dat de problemen minder groot zijn dan ik vrees. Ik hou jullie op de hoogte van dit mankement.
  12. Hallo ferre en vdub, bedankt voor jullie feedback. Inmiddels hoor ik bij gas loslaten een gierend geluid. Het andere lawaai lijkt wat minder geworden. Nog steeds het 2massa vliegwiel? Verder lees ik dat deze reparatie nogal aan de prijs is bij vader VW. Wat zijn mijn alternatieven in de buurt van Almere?
  13. Hallo allen, Na lange tijd weer eens op de site gekomen. Hiervoor lang geen problemen gehad met mijn passat variant 175pk automaat uit 2009. Km-stand 375000 ! Ik heb jullie advies/feedback nodig voor ik naar meneer VW ga voor verder onderzoek. Sinds enige tijd maakt de motor (of de versnellingsbak) lawaai bij optrekken in de lage versnellingen en nog duidelijker bij het loslaten van het gaspedaal, dus bij afremmen op de motor (terugschakelen). Bij een koude motor lijkt de lawaai erger dan na enige tijd gereden te hebben. Met lawaai bedoel ik iets mechanisch, draaiend. Lastig te omschrijven. Is ook niet constant. Als er niet geschakeld wordt klinkt alles onder de motorkap gewoon. Het voelt als een koppeling/versnelling issue mijns inziens. Ik ben het forum al helemaal door geweest maar heb geen thread gevonden waarin een probleem wordt beschreven die lijkt op mijn ervaring hierboven. Hopelijk kunnen jullie me helpen een idee te krijgen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Dan kan ik met die info gewapend met meneer VW overleggen. Groet, Ronald
  14. Hallo Lucas, Martijn, sorry voor de lange radio-stilte. Bedankt voor jullie reacties vorig jaar. Het issue is nog steeds aanwezig in de auto. Echter bij iets langer vasthouden van de op-slot knop van de sleutel is er geen gemopper van het alarm. Iets langer is ongeveer 1 tot 2 seconde. Niet zo lang dat de ramen vanzelf dicht gaan. Bij het van slot halen van auto wil het alarm af en toe een enkele 'toet' geven en een knipper met de lampen. Maar dat niet altijd. Er is op zich mee te leven met deze gebruiksaanwijzing maar wil het er nu toch wel eens proberen uit te halen. Ik zal de sequence van het knipperen van het ledje van de week eens gaan bekijken en hier melden. Firmeware update? Waar kan ik dat doen? Ik heb het kastje van de Defa nog niet kunnen ontdekken in de auto. Waar wordt deze meestal geplaatst? Groet, Ronald
  15. Ledje boven op het dashboard in een klein zwart blokje. Niet IN het dashboard.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden