Ga naar inhoud
  • 0

Schokken en hoog verbruik


Ro202

Vraag

Hallo allemaal,

 

Mijn Passat schokt de laatste tijd erg veel met optrekken, in de bochten, hoge versnelling met lage toeren. De benzine verbruik is ook toegenomen.

 

Afgelopen vrijdag haalde ik een vriend op. Motor sloeg niet aan, met pompen van het gas en blijven proberen sloeg de motor aan. Einde van de middag naar de VW dealer in vlissingen, daar hebben ze de auto uitgelezen op storingen. Bleek dat een noppe as sensor een storing gaf??? Nooit van gehoord .... De zaterdag erop heel stuk op de snelweg, nergens last van. Afgelopen maandag terug naar de dealer voor verder onderzoek. Wat bleek, konden geen enkele storing meer vinden. Hebben ze een proefrit gemaakt, niks op aan te merken. Voor niks 53 euro en een paar cent betaald.

 

Vandaag nieuwe banden gehaald in bergen op zoom. Met optrekken in de lage toeren schokt die ook behoorlijk. Benzine verbruik in de stad en op de snelweg neemt behoorlijk toe de laatste tijd.

 

Begin september2011 vervangen:

 

4punts bougies van Bosch

Nieuwe bougie kabels, oude waren poreus

Nieuw lucht filter

Klein onderhoud

 

Is een Passat 1.6 74 kw uit 1997 :wink:

Wat kan dit zijn, en hoe is het op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag andere bougies gehaald en gemonteerd. Tevens de luchtfilterhuis eruit gehaald (aardig wat vastzittende zand) Schoongemaakt onder de kraan, föhn erop en terug gemonteerd. Proefrit gemaakt, en geen schok met optrekken, hoge versnelling in lage toeren.

 

Alleen nu het verbruik nog in de gaten houden. Aangezien er nieuwe bougies en 4 nieuwe banden onder zitten, zou het wel verschil moeten opleveren??

 

 

Waar zou de sensor en bekabeling moeten zitten?? Ieder geval heel raar dat ze na het weekend geen enkele fout terug konden vinden :shock: Ik kan aardig wat bochten maken, dus zou misschien kunnen. hoe is dit na te gaan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een paar weken geleden heb ik mijn auto naar een Bosch Car service gebracht ivm de klachten hierboven. Deze werden met de dag erger! Stond meerdere malen, op de stil op de vluchtstrook. (schokken, uitvallen, geen vermogen meer leveren, knallen uit de luchtinvoer)

 

- verstopte katalysator

- nieuwe nokkenas sensor

 

Na de reparaties rijdt me auto weer als normaal! Alleen nog wel pingelen van de toerental met koude motor....

 

Tevens was mijn auto afgekeurd, en vervangen:

 

- nieuwe uitlaat spruitstuk i.v.m. doorscheuren.

- draagarmen aan de voorkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had jij ook af en toe een EPC lampje dat er bij gaat branden? Dat gebeurde mij voor het eerst een week of drie geleden. De cruise control deed het toen ook niet meer. Bij koude start geen enkel probleem. Later kreeg ik ook last van een af en toe plots inhoudende motor, meestal op de snelweg bij hoegere toeren. Vanavond sloeg de motor volledig af tijdens het rijden en stond ik even later ook op de vluchtstrook. Toch maar geprobeerd weer te starten en dat ging zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nee, geen lampje maar ik heb oud model.

 

Ik had dit probleem al een lange tijd, werd erger er erger! Sinds pas is het 1 en ander gerepareerd.

 

- katalysator verstopt ( midden pijp vervangen )

- krukas sensor vervangen ( sensor vervangen )

 

problemen waren gelijk opgelost en mijn auto rijdt nu weer als een trein!

 

Groeten,

 

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik ook maar snel een afspraak ga maken bij de garage, want plots stil staan op de snelweg is niet prettig en hoe langer je er mee door rijdt hoe meer je potentieel stuk maakt.

 

Ben toch nog benieuwd naar het schokken bij lage toeren. Was dat alleen bij optrekken of ook bij vaste snelheid? Ik heb ook wel wat last van schokken bij lage toeren, maar dan vooral als ik rond de 50 km/h rijd in de vierde versnelling. En ik heb het gevoel dat dat vooral is als de weg heel licht stijgt en de motor dus net iets meer moet doen om zijn snelheid vast te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 goed tip, snel laten uitlezen bij een goede garage! Alleen op het laatste had ik met optrekken veel last, uitlaat verstopt en kwam niet meer vooruit.

Maar over het algemeen, schokken tijdens het rijden. 80km of harder, en dan lichte of harden schokken. Vermogen valt weg. Auto opnieuw starten na een tijd en dan deed die weer normaal. Tot bij de volgende rit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden