Ga naar inhoud

Stootstrips spuiten


justd

Aanbevolen berichten

Goedenavond!

 

Ik heb nog wat lak over en wil graag mijn stootstrips spuiten. Nu heb ik 2 kleine vraagjes:

 

1. Zijn de stootstrips makkelijk te demonteren? Beetje gepast geweld gebruiken of zitten ze ergens geschroeft?

2. In de achterstootstrip zijn park distance control ingebouwd. Kan ik deze sensoren ook overspuiten of wordt dan het bereik cq reactie minder?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

 

Groet

Justin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het betreft inderdaad een 3BG sedan, net even opgezocht.

 

Voorbumper demonteren:

 

Grille demonteren: Grille uitbouwen 3BG

Bumper demonteren: 3 of 4 torx boutjes per wielkuip, bodemplaat losschroeven vooraan, onder de grille zitten nog 4 torx bouten. Zelfde als waar de grille mee vastzit.

Bumper kun je nu naar je toe trekken (naar voren), let wel op de kabels van de mistlampen. (Zijn niet erg lang, kun je achterop mistlamp losklikken)

 

Achterbumper:

 

Rubber v/d kofferbak onderaan lostrekken.

Achterlampen uitbouwen. (3 moertjes per lamp, dopsleutel 8)

3 of 4 torx boutjes per wielkuip, 2 torx bouten op de plek van de achterlampen per kant, en een rij torx bouten onderin de onderlip. (2 verschillende maten, weet zo niet meer uit m'n hoofd hoeveel.)

Achterbumper kun je dan ook zo naar achteren trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de reacties!! Maar hoe zit dat met de stootstrips op de deuren? (4-deurs)

 

Of is het makkelijk om alles netjes af te plakken en ze dan te spuiten??

 

 

 

 

Wie lezen kan, is klaar in het voordeel:

 

.....de strips op de deuren zijn geplakt, eenmaal d'r af en ze zijn rijp voor de afval bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

strippen van de bumpers en deuren heb ik ook laten spuiten

 

bumpers kunnen blijven zitten. ik heb die van mij eruit geklikt van buitenaf. wel voorzichting doen. en kunstof spatel gebruiken

 

strippen op de deuren heb ik nieuw besteld. wel een klusje voor de spuiter als je zwarte besteld . om ze netjes glad te krijgen.

maar alles kan het is bij mij ook netjes geworden

 

mvg sjaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden