Ga naar inhoud
  • 0

1.9TDI / AVB - wisselen toerenta stationair/bokt


TimM

Vraag

nav mijn vorige topic en de vacuumslang weer goed aangesloten, vermogen weer terug. top..

 

helaas nu het probleem dat hij stationair onregelmatig loopt, wisselend tussen de 800 en 900 rpm.

Zodra hij naar beneden zakt en de 800 aantikt, bokt de motor en fliept hij naar de 900 rpm.

 

tijdens het rijden merk ik niet echt zo 1,2,3 problemen...

 

de auto schut ook bij stationair.

Heb met VAG-com een log gemaakt, helaas (nog) niets terug gezien.

 

begint erg irritant te worden ... van het 1, naar het andere probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dat is je egr klep, ff demonteren en schoonmaken. Heb je niet per ongeluk de vacuumslangen verwisseld?

mini-IMG_0140.JPG

 

Linker vacuumslang is voor de smoorklep, die op de UFO van de EGR, trek een van de beide er eens af en kijk of het geklik weg gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Krijg als het goed is morgen EGR afsluitplaatje binnen... Helemaal weg dat ding. Heb blijkbaar nog de oude ECU volgens Gerrit speeks uitleg.

 

Er is een 1 vacuümsslangetje, welke vanaf rechts achter naar links voor loopt, waar hij linksonder de distri-riem in een rond vaatje valt, welke weer in een 2 weg splitsing uitkomt. Dat slangetje zat dus los... Trek ik hem weer los,is het gebok ook weg,

 

Iemand toevallig een afbeelding van hoe de slangen moeten lopen? Kan me niet voorstellen dat ze Verkeerd zitten, maar toch....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dan zit het toch niet goed..

Knipsel.PNG

 

19 zit bij het luchtfilterhuis(aansturing turbodruk)

12 zit voor onderaan de motor, vlakbij de ronde bol(26)

15 zit links, aan het schutbord nabij het koelvloeistofreservoir(aansturing EGR(1) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb helaas hier nog niet echt tijd voor gehad, zit met een ernstiger probleem.

 

aan de ACHTERKANT van het blok zit de temp. sensor, waaraan de slangen zitten.

de onderste slang die vertrekt (gok ik) naar mijn kachelradiator ..... Deze is dus LEK!

 

een noodoplossing kunnen doen (slang losgemaakt, ingekort, er weer opgezet en afgekneld met slangklem)

maar helaas, lekt nog steeds +- 1l/100km.

 

nadeel : je komt er zeer slecht bij + hij verdwijnt dus in mijn schutbord. iemand idee of mijn veronderstellingen kloppen (kachel & temp sensor) en hoe dit eventueel beter/anders opgelost kan gaan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tandenpomp, is dat gelijk aan de vacuumpomp ? Volgens wat zoekwerk op google lijkt het wel zo namelijk.

begint allemaal erg vervelend te worden, val van het ene in et andere probleem.

 

ik vrees dat de enige oplossing is nu : tandenpomp omwisselen en hopen?

de tandenpomp is dus waar beide slangen op aangesloten zitten en de temp. sensor in zit ?

 

en het onderdeel erboven (en vlak onder de luchtbuis) is de nokkenasversteller?

ga denk ik maar eens een handboek bestellen ;)

 

edit:

 

als ik dit topic lees (viewtopic.php?f=185&t=36599) kom ik inderdaad ook uit op de tandenpomp, welke dus ook nog redelijk simpel te wisselen valt.

 

ga maar eens surfen op ebay. alleen nog even het onderdeelnummer uitzoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tandempomp vervangen en gelijk pakking vd waterhuis... Die was erg verrot.

Moet alleen nog de lucht/vacuumslang vervangen die tussen beide loopt, is morgen binnen bij PON.

 

Huidige slang even als test ingetapet en het schokken is gelijk minder. Doch eenmaal,goed op druk komt het terug, maar dus minder.

 

Aardige klus, maar hopelijk goed gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Begin er een beetje zuur van te worden...

 

Maat na het vervangen van:

 

- Tandempomp

- pakking waterhuis

-KVS slang welke lek was door de Tandempomp

 

Nog STEEDS KVS lekkage & bokken,stoten,horten bij stationair.

Dit houdt ook pas op boven de 1200 toeren.

 

Ik begin te denken aan een lekke kop, maar ik zie geen troebel KVS in mn reservoir en/of stank.

 

Wat wel merk is, bij het neerzetten vd auto en uitstappen, een soort van diesel ala lampolie lucht. (beter kan ik het niet omschrijven....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou je zeggen inderdaad...

 

Doch, geen hoger verbruik meer sinds wisselen vd Tandempomp.

Nog vreemder: zodra ik de vacuumslang loshaal, welke ik zo als bijlage toevoeg, loopt hij stationair PERFECT

Alleen uiteraard geen turbo meer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van de foto van t vacuumsysteem, onderdeel 45.

Die is half wit en half zwart.

 

Hoe moet die zitten? Bij mij zit zwart boven en wit onder, richting de 2 weg splitsing

 

Maa verder is er niets los geweest. Zal de n75 nog controleren of die goed zitten, maar die heb ik werkelijk 1 op 1 omgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem opgelost! EGR pijp afgekoppeld en gaten afgedicht en klaar.

De EGR klep is kapot zo blijkt.

 

Qua KVS lekkage: het betreft de slang, de dikke, onderaan het waterhuis. Iemand een foto cq tekening welke slang dit precies is? Ik dacht dat deze naar de kachelradiator loopt achter m'n schutbord. Klopt dit? Ik hoop het niet.

 

Iemand een idee hoe deze te vervangen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden