Ga naar inhoud
  • 0

MFA Tacho installeren


evert.vdploeg

Vraag

Beste forum genoten,

 

Ik heb onlangs een MFA boordcomputer Tacho (met grote display) aangeschaft welke op mijn VW Passat variant van 2006 compatible zou moeten zijn. Het is niet alleen een cosmetische ingreep maar ik had ook barsten in het glas zitten wat geen gezicht is. Echter toen ik bij BM probeerde de tacho om te bouwen konden ze de oude gegeven niet uit de tacho halen (het schijnt dat de imobiliser / startblokering achter de tacho schuilgaat) om dus de nieuwe klok daarna in te kunnen leren.

Kan iemand mijn van informatie voorzien? Kan ik dit bij de dealer doen? Ik vermoed dat de dealer aan zal geven dat ze onderdelen met dezelfde onderdelen willen vervangen (ik heb nu een halve display boordcomp.). Of is er iemand die me hier mee kan helpen. Ik heb een aantal items doorgelezen op de technische fora en zie drastischere ingrepen dan waar ik het nu over heb :(:shock: .

 

Ik heb trouwens ook weer een drietal nieuwe foto's geupload met de nieuwe zomerset eronder! Ziet er tig keer beter uit!

Daarnaast ook een smoke 3e remlicht (via de vwpassat.nl site gekocht) in mijn spoiler geklikt ook stylish...als zeg ik het zelf!

 

Graag hoor ik het van 1 van jullie of mijn probleem een beetje straight forward te verhelpen is!

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Groeten, en keep on cruizin'. A eastside passat freak!>>> Evert

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Evert (haa een naamgenoot heet ook Evert maar ze noemen me gewoon Eef),

 

Ik ga er vanuit dat je van een rode halve naar een heel rood scherm gaat of is het een witte of zelfs een kleuren tft ? Is het een nieuwe met andere woorden staat de teller op " nul" of staat er een km stand op van de eerste auto ?

De oude teller moet je met vagcom uitlezen en noteren, in de teller staan de gegevens zoals tank gegevens etc etc, als je de andere teller weer plaatst dan moet je deze gegevens weer terug zetten en dit kan alleen met vagcom. Mocht de km stand meer dan 100 km zijn dan moet je deze laten aanpassen (dit kan niet via vagcom) dat kan alleen als de stand minder is dan 100km. Mocht je echt problemen hiermee hebben vraag even via de site wie erbij jou in de buurt woont die kan je misschien hiermee helpen en anders moeten we maar een keer afspreken ben zelf via een half display naar een full display gegaan nen heb nu een kleuren tft scherm erin zitten. Het mooiste zou zijn als je de teller erin zet om dan ook het mfsw erin te zetten dan kun je alles bedienen via het stuur.

Een hoop tekst maar ik hoop dat je wat mee kunt.

 

Mvg Eef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste forum genoten,

 

Echter toen ik bij BM probeerde de tacho om te bouwen konden ze de oude gegeven niet uit de tacho halen (het schijnt dat de imobiliser / startblokering achter de tacho schuilgaat) om dus de nieuwe klok daarna in te kunnen leren.

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Evert

 

Ik had van BM toch wel meer verwacht, bij de Passat zit de startblokkering helemaal niet in de tacho...

Je kan alle gegevens overzetten met VCDS, tellerstand kan je aanpassen met VAG Commander...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee ik woon bij Noordwolde in de buurt (20 min vanaf Steenwijk) ik dacht dat jij in Zwolle werkte heb daar een keer iets verkocht aan iemand die daar werkte en ook uit de buurt van Lochem/Apeldoorn kwam vandaar deze vraag. Maar we kunnen rusitg een keer afspreken dan wil ik je er wel bij helpen om de teller in te bouwen. Laat maar weten. Ik stuur je even een pb met mijn adres gegevens.

 

Gr Eef

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat belangrijk is zijn de gegevens van het laatste onderhoud (km sinds laatqte onderhoud, tijd sinds laatste onderhoud, max afstands tussen interval, max tijd tussen onderhoud, thermal load en sooth entry, olie kwaliteit (vaste of flexibele intervals). Dat is het zowat.

De tellerstand kan je niet aanpassen met vcds, daar heb je andere programma's voor nodig...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alles wat je tegen kommt in het menu " adaption" Deze waarden moet je even notieren en dann kun je Deze waarden overzetten in de nieuwe Teller. De km stand kann Alleen met vag commander kun je de km stand veranderen.

 

Gr Eef

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden