Ga naar inhoud
  • 0

RNS of RCD


VW Arjan

Vraag

Hallo mede forum bezoekers,

 

Hebben jullie tips/tricks in de volgende situatie :

Ik wil mijn radio systeem moderniseren( en heb er best wat geld voor over) , momenteel zit er in mijn 3c een RCD300 en een parrot 9100.

 

Wat zouden jullie doen ? ik twijfel nogal bij een RNS versie, door dat dit systeem wel diefstal gevoelig blijkt.

Is dit minder met de RCD serie of is het bij de 315 net zo erg ?

Weet iemand of de RCD510 traag is ?

Ook durf ik niet tweedehands te kopen, omdat er zoveel ellende achter kan schuilgaan... daar wil ik niet aan mee doen...

 

Tevens zou ik graag mijn iphone middels bluetooth geïntegreerd hebben.

 

Daarnaast weet ik niet welke versie Can-bus er in zit, volgens kenteken is hij van maand 5. 2008 Maar kan het zo zijn dat de auto dan al in 2007 is geproduceerd ? Hoe kom ik hier achter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zelf heb ik sinds vorige week een RNS-kloon van Dieseltje ter vervanging van mijn "oude" RCD 310. Ook lang getwijfeld en veel gelezen hier op het forum. Vanwege de goede ervaringen toch overstag gegaan en tot nu toe nog geen spijt. Het systeem is erg compleet en werkt goed. Er zit ook bluetooth op, maar ik heb mijn Parrot (ck3100) laten zitten omdat ik daar erg tevreden over ben. De Parrot heeft bovendien een telefoonboekfunctie die de SD6025 niet heeft. Het diefstal risico zal denk ik net zo groot zijn als bij een originele RNS omdat het (zeker in het donker) erg op elkaar lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Allemaal bedankt voor de input en het meedenken.

 

Momenteel leun ik naar JVC dit systeem kan ook interfacen met de can-bus, de kleuren zijn aantepassen Aan het interieur, ik weet alleen nog niet precies welk model, hangt een beetje van de markt af, maar ook mijn budget

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon een RNS nemen met een navi-lock. Ik zet overal met een gerust hart mijn auto neer. In het begin doken er wat verhalen op over dat de diefstalgevoeligheid met een lock niet minder zou zijn of je hele dash wordt gesloopt.

 

Op een heel enkel verhaal na, blijkt de lock dus z'n werk te doen. Niets ten nadele van klonen, maar geef mij maar oem...

 

Loop je ook niet met een front rond, en tijdens het autorijden past de lock prima in het dashboardkastje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden