Ga naar inhoud
  • 0

US Module Passat CC


Psst CC

Vraag

Goede middag

 

Ik ben al tijdje aan het proberen om bij mijn passat CC van 2011 de US module te activeren via de VAGCOM maar tot op heden is me dit nog niet gelukt.

 

Iemand die me wat raad kan geven of dit al dan niet mogelijk is? Ik vind het zo dom om in mijn kabelboom te gaan zitten voor zo'n module tussen te bouwen

 

groeten

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

weet niet wat je bedoeld met US module maar indien je de knippers vooraan wil laten meebranden dan kan je dit gewoon coderen met de VAG-com.

Even de computer eraan en daar in het boordnet (stuurapparaat 09 - BNSTG) naar byte 07 gaan

 

Byte 07 :

Zusatzfunktion Blinker vorne links/rechts als Standlicht vorne links/rechts (USA und Canada)

(Auflösung: 1 % / Standard: 0 %)

 

daar dan intikken op hoeveel procent je de knippers wil laten meebranden (de meeste hebben 10 of 15%)

 

succes

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
weet niet wat je bedoeld met US module maar indien je de knippers vooraan wil laten meebranden dan kan je dit gewoon coderen met de VAG-com.

Even de computer eraan en daar in het boordnet (stuurapparaat 09 - BNSTG) naar byte 07 gaan

 

Byte 07 :

Zusatzfunktion Blinker vorne links/rechts als Standlicht vorne links/rechts (USA und Canada)

(Auflösung: 1 % / Standard: 0 %)

 

daar dan intikken op hoeveel procent je de knippers wil laten meebranden (de meeste hebben 10 of 15%)

 

succes

grtz

 

Dat was de info die ik ook overal vond maar wanneer ik in byte 07 ga van mijn boordcomputer

Kan ik nergens percentage aanduiden van hoeveel de knipperlichten moeten branden...

Had al gehoord dat voor cc niet gecodeerd zou krijgen maar dat zou me verwonderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan je misschien het typenummer eens uitlezen van jouw boordnet ? zou iets van 3C0 937 049 x moeten zijn.

in de plaats van "X" staat dan een andere letter bv A,C,D,F,G,H,K,.., AA,AB,AC.

Kan zijn dan te bij het CC boordnet de instellingen net op een andere plaats staan dan de 3C0 module.

Ik ga binnenkort een CC boordnet in mijn 3C zetten en kan dan eens kijken waar het ergens in te stellen is. Normaal gezien moet het wel lukken via VAG com.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan je misschien het typenummer eens uitlezen van jouw boordnet ? zou iets van 3C0 937 049 x moeten zijn.

in de plaats van "X" staat dan een andere letter bv A,C,D,F,G,H,K,.., AA,AB,AC.

Kan zijn dan te bij het CC boordnet de instellingen net op een andere plaats staan dan de 3C0 module.

Ik ga binnenkort een CC boordnet in mijn 3C zetten en kan dan eens kijken waar het ergens in te stellen is. Normaal gezien moet het wel lukken via VAG com.

 

Met typenummer bedoel je niet het chassisnummer neem ik aan hè?

Kameraad zelf heeft ook vagcom maar we kunnen maar niet vinden en vind het zo dom

Om met zo'n externe module in mijn kabelboom te zitten prullen

 

Alvast merci en hopelijk lukt het

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan je misschien het typenummer eens uitlezen van jouw boordnet ? zou iets van 3C0 937 049 x moeten zijn.

in de plaats van "X" staat dan een andere letter bv A,C,D,F,G,H,K,.., AA,AB,AC.

Kan zijn dan te bij het CC boordnet de instellingen net op een andere plaats staan dan de 3C0 module.

Ik ga binnenkort een CC boordnet in mijn 3C zetten en kan dan eens kijken waar het ergens in te stellen is. Normaal gezien moet het wel lukken via VAG com.

 

Met typenummer bedoel je niet het chassisnummer neem ik aan hè?

Kameraad zelf heeft ook vagcom maar we kunnen maar niet vinden en vind het zo dom

Om met zo'n externe module in mijn kabelboom te zitten prullen

 

Alvast merci en hopelijk lukt het

 

Zou me sterk verwonderen dat het niet in te stellen is. Zou zeggen van spring eens binnen maar Tessenderlo is een eindje van hier. En om het zo even uit te leggen is het wat moeilijk.

Maare, Guyke kan het vast en zeker ook wel geprogrammeerd krijgen, Hasselt is voor jou net iets dichterbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan je misschien het typenummer eens uitlezen van jouw boordnet ? zou iets van 3C0 937 049 x moeten zijn.

in de plaats van "X" staat dan een andere letter bv A,C,D,F,G,H,K,.., AA,AB,AC.

Kan zijn dan te bij het CC boordnet de instellingen net op een andere plaats staan dan de 3C0 module.

Ik ga binnenkort een CC boordnet in mijn 3C zetten en kan dan eens kijken waar het ergens in te stellen is. Normaal gezien moet het wel lukken via VAG com.

 

Met typenummer bedoel je niet het chassisnummer neem ik aan hè?

Kameraad zelf heeft ook vagcom maar we kunnen maar niet vinden en vind het zo dom

Om met zo'n externe module in mijn kabelboom te zitten prullen

 

Alvast merci en hopelijk lukt het

 

Zou me sterk verwonderen dat het niet in te stellen is. Zou zeggen van spring eens binnen maar Tessenderlo is een eindje van hier. En om het zo even uit te leggen is het wat moeilijk.

Maare, Guyke kan het vast en zeker ook wel geprogrammeerd krijgen, Hasselt is voor jou net iets dichterbij.

 

Kan iemand mij de nickname of mailadres van Guyke geven zodat ik eens contact met hem kan opnemen?

Zit er niets mee in om eens tot Zelzate te rijden hoor moest Guy het ook niet lukken maar andere hebben mij ook al gezegd dat het totaal niet mogelijk is ( rare is dat ik al een CC gezien heeft waar de Pinkers van brandde dus). Anders zal het eens uitkijken worden naar volledige US koplampen als het met de vagcom ook niets wordt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had niet gelezen dat het over een 2011 model gaat maar als het met de vorige CC modellen gaat moet het bij dit model ook wel lukken. Denk niet dat ze speciaal voor de US een apart boordnet gaan ontwikkelen om enkel de knippers te laten meebranden.

Zal dan wel een hidden code zijn ofzo, of tenzij de huidige vag-com soft deze nieuwe codering nog niet herkend of zit de TS zijn collega met een oudere versie waardoor deze geen of geen voldoende info weergeeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Peter,

 

Het zit wat moeilijker in elkaar... Bij de 2011 heb je byte 18 waarin alles van de verlichting gecodeerd zit. Als je deze uitleest krijg je '00' te zien... je kan die op een andere waarde coderen, deze waarde wordt aanvaardt en de veranderingen doorgevoerd, en als je de volgende keer uitleest staat er terug '00', nochthans zit je waarde er nog altijd in. Probleem hierbij is dat je de originele waarde niet weet om die terug te zetten.

Dus als je Byte 18 wil coderen krijg je bv. "Verlichting US mode" of "Verlichting GTI row" of "Verlichting EU Xenon" enz... een algemene setting voor de verlichting van de hele auto (voor-achter-zijverlichting enz...) en er zijn nog niet veel bits en bytes bekend om één bepaald onderdeel in de verlichting te wijzigen....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Peter,

 

Het zit wat moeilijker in elkaar... Bij de 2011 heb je byte 18 waarin alles van de verlichting gecodeerd zit. Als je deze uitleest krijg je '00' te zien... je kan die op een andere waarde coderen, deze waarde wordt aanvaardt en de veranderingen doorgevoerd, en als je de volgende keer uitleest staat er terug '00', nochthans zit je waarde er nog altijd in. Probleem hierbij is dat je de originele waarde niet weet om die terug te zetten.

Dus als je Byte 18 wil coderen krijg je bv. "Verlichting US mode" of "Verlichting GTI row" of "Verlichting EU Xenon" enz... een algemene setting voor de verlichting van de hele auto (voor-achter-zijverlichting enz...) en er zijn nog niet veel bits en bytes bekend om één bepaald onderdeel in de verlichting te wijzigen....

 

grtz, dre

 

Maar op deze manier is het dus wel te coderen dat de knipperlichten blijven branden? Alleen zal het wat proberen en zoeken worden wrs? Moest je nog meer info hebben mag je deze altijd geven!

Alvast dikke merci voor de info, deze week eens naar Guyke, hopelijk met rusltaat 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja, het kan... als je even tijd hebt : je hebt 256 mogelijkheden om in te stellen... en je weet niet wat je eigenlijk doet.

 

grtz, dre

 

Amai, dat kan dus even gaan duren :D

Ik had ook US achterlichten gevonden maar niemand kon mij zeker zeggen dat de fiches hetzelfde waren (zodat het gewoon plug and play ) is. Vandaar heb ik ze ook maar laten liggen.... Kheb totaal geen zin om in mijn kabelboom te zitten klussen! Amerikaanse vriend heeft wel EU koplampen steken en zou gewoon plug and play zijn :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tim ga morgen eens brainwashen met dre voor die codes van de nieuwe 2011

als je nu nog het oude boordnet had was het zo gefixt en had je het waarschijnlijk ook zelf gevonden

maar nu zit het heel anders met die hidden codes

er is gewoon nog niks bekent voor die modulles te coderen en er gewoon lukraak codes in te duwen is wat riskant

daarom krijg je op al die andere fora ook geen antwoord over deze vraag die weten er ook nog te weinig over

vroeg of laat komen er longcodes uit die je kunt inbrengen in de ze modulles waar alles bij beschreven staat wat je mee aan of uit codeer maar zo ver staan ze nog niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tim, uit je code maak ik op dat je Bi-Xenon lampen hebt. Klopt dat? Als dat zo is dan is er toch wel een verschil met mijn programmatie en dan is de setup van de verlichting in byte 18 waarschijnlijk ook anders.

Ik heb wel module 3AA 937 087 H i.p.v. versie A bij jou, maar dat zal het verschil niet maken.

 

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tim, uit je code maak ik op dat je Bi-Xenon lampen hebt. Klopt dat? Als dat zo is dan is er toch wel een verschil met mijn programmatie en dan is de setup van de verlichting in byte 18 waarschijnlijk ook anders.

Ik heb wel module 3AA 937 087 H i.p.v. versie A bij jou, maar dat zal het verschil niet maken.

 

Johan

 

Klopt ivm de koplampen. Zit idd Bi xenon's in ;)

 

Tis nogal een zoekwerk zenne en eerlijk gezegd heb ik de hoop al opgegeven :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt daar in byte 7 alle bitjes op 1 gezet. En ook in byte 1 heb je een waarde verschillend van 0 staan. Persoonlijk denk ik dat het niet veel uitmaakt als je de bits in de eerste 8 bytes verandert. Volgens mij worden die in deze modules niet gebruikt. Het is zoals Dreke hier al een paar keer heeft aangehaald: de programmatie van de verlichting zit "verborgen" in byte 18 en mischien nog in andere verborgen bytes (13 en 28 zijn mij ook totaal onbekend).

We zullen dus nog wat moeten wachten, vrees ik, op nieuwe Long-codes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je hebt daar in byte 7 alle bitjes op 1 gezet. En ook in byte 1 heb je een waarde verschillend van 0 staan. Persoonlijk denk ik dat het niet veel uitmaakt als je de bits in de eerste 8 bytes verandert. Volgens mij worden die in deze modules niet gebruikt. Het is zoals Dreke hier al een paar keer heeft aangehaald: de programmatie van de verlichting zit "verborgen" in byte 18 en mischien nog in andere verborgen bytes (13 en 28 zijn mij ook totaal onbekend).

We zullen dus nog wat moeten wachten, vrees ik, op nieuwe Long-codes....

 

Waren aant zien of er verandering is met die 1'tjes te zetten bij byte 7. Daarna alles terug gezet zoals het stond ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden