Ga naar inhoud
  • 0

3c linker portier wil niet meer op slot


Devonte

Vraag

Ik heb een passat 3 c waarvan de linker voor portier niet meer op slot gaat , de deur is nog wel normaal te openen van binnen en buiten maar gaat niet meer op slot . De andere portieren gaan wel normaal op slot alleen de knipperlichten gaan ook niet meer aan als je via de sleutel de auto afsluit.

Iemand hier ervaring mee of weet waar ik dit voor een normale prijs kan laten fixen? vw dealer vraagt 430 euro om het slot te vervangen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De sloten van VW zijn nogal een zwak punt, zeker nu met wat water en vriesweer.

En aangezien je aangeeft dat de knipperlichten ook niet meer mee willen kan het best zijn dat er 1 van de mircoswitchen in het slot defect is of blijft hangen. Kan misschien nu ook zijn dat de verlichting achteraan ook niet meer aan gaat wanneer je achteraan wil instappen.

Vind het nogal prijzig om het slot te vervangen. Er is misschien wel een forummember bij jou in de buurt die je kan helpen met dit klusje. Er zijn er hier wel meer die problemen hebben gehad met slot of deurklink, moet je even de zoekfunctie gebruiken.

En om de normale gang van zaken even te volgen wensen de meeste dat je je even voorstelt in het "ik ben en ik rij..." topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je reactie Wulfke ! Heb me inmiddels ook al even voorgesteld :)

 

Ja ik moet zeggen tot nu toe nog nooit eerder last van gehad met mijn vorige VW's .

Had ook al een paar topics gelezen over soort gelijke problemen maar bij mij is het dan net weer even anders .

Ik schrok inderdaad ook erg van die prijs , schijnt dat het meeste maakloon is want de onderdelen zelf zijn niet zo duur hij had het over het slot en een kabeltje.

Maar ik ga zondag even bij een monteur langs die ik goed en dan gaan we even achter het binnen paneel kijken en weet ik hopelijk meer.

Weet jij toevallig als je er een nieuw slot inzet of je software matig nog iets moet aanpassen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Normaal gezien is hiervoor geen programmatie vereist.

Als je handig bent zou ik zelf eens een poging wagen om er een nieuw slot in te zetten.

Zal binnenste deurpaneel eraf halen zijn en dan de binnenste deurplaat demonteren

de rest weet ik zo niet maar zal zichzelf wel een beetje uitwijzen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden