Ga naar inhoud

Xenon uitgevallen met foutmelding op computer


wiseguy

Aanbevolen berichten

Rijd ik afgelopen zondagavond ergens weg in het donker, begint mijn xenon ineens te knipperen. Er verschijnt een melding op mijn scherm die me laat weten dat het linker dimlicht kapot is en vervolgens valt heel de verlichting weg. Ook niet meer aan te krijgen. Toen maar mijn mistlampen aangezet om in ieder geval iets van verlichting te voeren.

 

De volgende morgen was alles weer in orde.... Bij het openen van de auto springt de leaving home verlichting aan zonder problemen. Auto starten, geen problemen.... heel de weg naar mijn werk toe geen enkel probleem gehad. 's Avonds gaan we nog ergens naartoe en toen we weer terug naar huis reden, is er weer ineens een disco aan de voorzijde van de auto en wederom valt de hele verlichting uit.

 

Is dit normaal bij Xenon verlichting? Als er eenv an de twee lampen kapot is, dat beide lampen worden uitgeschakeld?

Wat ik ook vreemd vind is dat de lampen met de coming/leaving home functie gewoon branden en er niets aan de hand is. Zodra ik de motor start, dan begint het stroboscoop festijn en na een aantal seconden valt de verlichting uit.

 

Ik heb er Pilot's in zitten, alleen de lampen zijn niet van Pilot. Ik heb ook geen idee waar ik die los kan bestellen, dus heb maar weer ergens een setje met een metalen voet besteld zodat ik de lampen zo snel mogelijk kan vervangen.

 

Als iemand hier een antwoord op weet, dan ben ik weer een stapje wijzer.... zou het iets met de aansluitingen zijn? Of inderdaad 1 lamp kapot?

 

Wie kan me meer vertellen over dit fenomeen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de compu denkt dat er een lampje kapot is, dan zal die de stroom van dat bewuste lampje uitzetten.

Ik heb een keer gehad dat er een paailot-prolaain-kseenon uitviel na seinen met grootlicht.

Toen het licht uitgeschakeld en na een paar seconden weer ingeschakeld en ze brandden weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kevin V.I.: Helaas helpt het niet om de lichten even uit te zetten en daarna weer aan. Ik krijg dan gewoon helemaal geen licht meer totdat ik de auto van het contact heb gehaald en opnieuw heb gestart. En het enige dat ik dan voor een aantal seconden zie is een stroboscopisch effect, gevolgd door duisternis.

 

@mannaerts_yannick: Dat heb ik nog niet geprobeerd.... dat kan ik inderdaad nog wel eens doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de CANBUS pilotset van Anton overgenomen toen hij zijn Audi A6 Avant 2.7 heeft aangeschaft. Daar zaten ook de CANBUS weerstanden bij van Pilot.

Dat er nog Xenon moet worden aangevinkt in VAGCOM daar heb ik nog niet eerder van gehoord, maar ik geloof je achter elkaar. Overigens heb ik mijn Passat sinds augustus 2011 en het pilot setje is sinds augustus/september ingebouwd. Vanaf dat moment tot afgelopen zondag heeft het helemaal zonder problemen gewerkt, afgezien van het feit dat het lichtbeeld niet goed leek..... Bij nader inzien was bleek inderdaad dat het pitje niet goed vastgeklemd zat in de koplampunit.

 

Afgezien daarvan altijd probleemloos gewerkt, zonder dat er Xenon was aangevinkt in VAGCOM.

 

Is er toevallig iemand in Brabant (regio Uden) die VAGCOM heeft en dit voor mij kan wijzigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu hebben we het complete verhaal :D

dus alles heeft vlekkeloos gelopen tot nu pas

als dan alles nu soms uitvalt dan is er iets aan het overlijden helaas

ik gok op een van die canbus cancelers , die durven nog eens kapot gaan , slechte connectie in een van de stekkers lijkt me straf , die stekkers zijn goed gemaakt

wat ook kan is dat je batterei nu minder amperage heeft door de extreme koude en die canbus xenon heeft net veel stroom nodig net dat tekort kan de doorslag geven , de kastjes die er bij de xenon zitten zijn voorzien voor uit te vallen als deze te weinig stroom krijgen , dan gaan ze niet kapot

begin maar eens met xenon aan te vinken dan ga je al meer stroom naar de pitten toe sturen

ik denk maar met je mee he

grz guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

@guyke: Ik ben ook erg blij dat je met me meedenkt. Mijn reactie was dan ook puur bedoeld om de situatie te verduidelijken en niet om tegen je reactie in te gaan.

 

Ik kan me herinneren dat er in de buurt van Uden twee leden met VAG-COM + CANBUS wonen.... die zal ik eens een PB sturen om te vragen of ze me hiermee willen helpen.

 

Bedankt voor de tip in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb helaas nog niemand kunnen vinden die me kon helpen met VAG-COM om aan te geven dat ik Xenon erin heb zitten (en nog wat andere instellingen als we dan toch bezig zijn).

 

Ondertussen zijn ook de nieuwe Xenon lampen aangekomen ter vervanging van de "kapotte" linker lamp. Alleen wanneer ik de auto open en de Leaving home verlichting springt aan, dan brandt de lamp wel gewoon..... mijn simpele boerenverstand zegt mij dan dat die lamp niet kapot KAN zijn.... of denk ik er dan zo verschrikkelijk langs?

 

Betekent dat dan dat er in VAG-COM moet worden ingesteld dat ik Xenon heb i.p.v. standaard Halogeen lampen? Rij alweer bijna anderhalve week op mijn mistlampen en 's avonds met de auto van mijn vrouw.... ben in staat om tijdelijk dan maar de halogeenlampen terug te steken, dan heb ik in ieder geval gewoon licht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde probleem hiero... Alleen het grappige bij mij is, is dat ik bij VAG-COM geen xenon kan aanvinken... Raar, maar bij mij ook strocoscoop effect en eentje die niet werkt (rechts)

Heb al eerder gehoord dat de accu misschien de boosdoener is, maar heb het nog niet geprobeerd. Ik wacht wel totdat het weer wat warmer wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb inmiddels zelf VAG-COM aangeschaft en het vinkje aan kunnen zetten. Helaas blijft er nu nog steeds een foutmelding op mijn BC staan die ik niet weg krijg. Mogelijk is een van de warming Cancellara die ik gemonteerd heb helaas overleden..... Ik moet het nog wel even testen..... Helaas nog geen tijd voor vrij kunnen maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is 1 van je ballasten kapot. Ik heb namelijk nu hetzelfde. Mijn rechter ballast is overleden op 1 of ander manier en moet nu dus een ballast aanschaffen....

 

Vind het alleen scheef dat je voor 1 ballast 25euro betaald terwijl je tegenwoordig voor 50euro al een compleet setje hebt!

 

Zouden de after-markets dan echt zo slecht presteren op de 3C?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

ik rij ook met een passat 3c 2008

heb al aftermarket xenon gestoken en pilot

alle 2 even goed nog nooit problemen gehad.

wat wel raar is dat ik langs 1kant 2cancellers moest zetten

of anders ging die kant niet aan raar maar waar.wou jullie dit

even laten weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ja, beetje raar. Ik denk dat ik mijn xenon set ook eventjes in een andere auto ga proberen om zo de accu uit te sluiten. Als er dan nog steeds ééntje het niet doet, dan weet ik dat het aan de ballast ligt en niet aan de accu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet 2 warning cancellers hebben.. heb een tijdje goedkope set erin gedaan met cancelers ertussen

ik schrok me rot!! lampen werken wel goed MAAR me MFA met MTF was op hol geslagen kon me radio en bc niet meer goed bedienen alles was doorelkaar PAS ER MEE OP!! je moet er 2 cancelers op hebben!! ;) en goede cancelers ook anders werkt je knipper licht niet meer goed dat als je hem een tik geeft 3 keer knippert nader hand knipert hij 1 keer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden