Ga naar inhoud
  • 0

Aanpassen kilometerstand andere tacho


blokkie

Vraag

Hallo mede forumers,

 

Ik weet niet of ik dit hier mag vragen maar zoniet dan hoor ik het wel.

 

Na aanschaf van een RNS 510 wou ik ook garaag de navigatie in mijn tacho hebben.

Aangezien ik een klein display had heb ik een andere tacho met groot scherm gekocht.

Deze geinstalleer en voila ik heb ook de navigatie in mijn display.

Nu wil het geval dat de kilometerstand anders is dan mijn orginele en deze wil ik dus veranderen

naar mijn echte kilometer stand.

 

Kan iemand dit veranderen?

 

met vr.gr.

Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

als het een gewone rood/blauwe tacho is is het geen probleem. Als het een witte is met dot-matrix display is het ook geen probleem. De CC tacho met tft display zal niet zo lukken.

Je zou best Dreke eens contacteren, die kan je duidelijkheid geven.

Ook zijn er verschillende bedrijven in Nederland die je km stand kunnen aanpassen, moet je maar even googelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, handleiding van Vagcommander heb ik ook niet.

 

Je kiest 'Kombi', open channel -> special functions -> read odometer (dan wordt de oude stand gelezen), je krijgt dan de mogelijkheid om in het vakje 'New value' de gewenste stand in te vullen -> write odometer.

 

Succes!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee, handleiding van Vagcommander heb ik ook niet.

 

Je kiest 'Kombi', open channel -> special functions -> read odometer (dan wordt de oude stand gelezen), je krijgt dan de mogelijkheid om in het vakje 'New value' de gewenste stand in te vullen -> write odometer.

 

Succes!

 

grtz, dre

 

Alvast bedankt :thumb:

 

groet Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Dre,

Vanmorgen vroeg wakker en maar weer aan het prutsen geweest.

Andere laptop gepakt en alles hierop geinstalleerd.

Aan de auto gezet en de tacho uitgelezen en hij doet het! :D

Hij leest netjes de oude kilometerstand en heb de nieuwe kilometerstand ingevuld.

Hij geeft aan dat het gelukt is maar mijn tacho blijft op de oude stand staan :(

Wat doe ik nu fout?

 

groet Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarschijnlijk heb je een te nieuwe tacho voor de versie van vagcommander die je hebt... dat heb ik ook al gehad. Het hangt er van af welke eprom er gebruikt is in de tacho... sommige doet hij goed, andere niet.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarschijnlijk heb je een te nieuwe tacho voor de versie van vagcommander die je hebt... dat heb ik ook al gehad. Het hangt er van af welke eprom er gebruikt is in de tacho... sommige doet hij goed, andere niet.

 

grtz, dre

Oke,dat kan natuurlijk ook. :(

Dan moet ik maar naar een bedrijf die het voor mij kan doen.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp en inbreng. :thumb:

 

groet Pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden