Ga naar inhoud
  • 0

vervanging RNS300 in 3C?


Robl

Vraag

Hallo,

 

Aangezien mijn 3C (Comfortline Business uit 2008) aanstaande is, denk ik na over de toekomstige installatie.

 

Ik heb:

- multifunctioneel stuurwiel

- RNS300

- telefoonhouder op dashboard

- CD-wisselaar in dashboard kastje

- waarschijnlijk zo'n doosje onder de passagiersstoel

- Samsung Galaxy S mobile telefoon

 

Ik wil:

- handsfree kunnen bellen

- bij handsfree bellen gebruik kunnen maken van de stuurbediening

- navigeren met mijn telefoon (heb ik uitstekende ervaringen mee)

- de audio met de stuurbediening kunnen bedienen

- geen Parrotachtige dingen op mijn dashboard

- geen diefstalgevoelige RNS500

 

Als je er over nadenkt is de auto afgeleverd op een moment dat ik een Nokia 6310 in mijn zak had :embarassed:

Die is nu net als de RNS300 te weinig flexibel :x

 

Mijn voorlopige conclusie is dat de RNS300, de wisselaar en de telefoonhouder er uit moet.

Mijn telefoon blijf ik gebruiken voor navigatie.

Heb dus een nieuw "apparaat" nodig (liefst 2din) met 2 functies: carkit en radio/mp3 speler.

 

Is er een lijst met modellen van "apparaten" die zonder aparte modules hoeven aan te schaffen rechtstreeks aan te sluiten zijn op de huidige stuurbediening? Of hoe heet het waar het aan moet voldoen om aangesloten te kunnen worden op de stuurbediening van deze VW?

 

Elke input is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank voor het nadenken over een oplossing.

 

Tsja, dan blijf ik de houder op mijn dashboard houden. Die zit aan de andere kant van de middenconsole dan ik zit :lol:

Nu draai ik Mp3 vanaf een USB-stick.

 

Het is wel weer terug in de tijd om mp3's op CD's te moeten branden.

Zag dat de Bluetooth Touch Adapter bij de dealer 200 euro kost.

Een goede marketing/verkoopstrategie van VW om de omzet te stimuleren :-)

 

Dat kostte mijn huidige autoradio (radio+cd+mp3+bluetooth handsfree) ook ongeveer.

 

Wil wel dit bedrag of meer uitgeven maar dan wil ik een alles-in-1-oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Niet bekend met ebay, ik had er 1 voor 50 pond............

Beetje zoeken en geduld.

 

Je kunt ook een mediapoort aansluiten op de 300, kan je een usb stick inpluggen...........

Vervalt de wisselaar dacht ik.

 

Dat klopt, bij mij zit daar mijn aansluiting voor mij iphone in.. kan ik de muziek die op mijn iphone staat luisteren. De wisselaar is dan wel buiten gebruik.. De bracket voor mij iphone zit in het handschoenenkastje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb nu mijn SGS in een houder met zuignap op het voorruit. Dit is de enige "normale" bevestiging om de smartphone in liggende positie voor navigatie, internet of bellen te gebruiken (zonder een leesbril op te hoeven zetten). Voordeel is ook dat je je ogen op de weg houdt bij het kijken op het schermpje.

 

Maar lelijk is het wel: de originele houder op het dashboard en nog 1 extra op het raam.

 

Heb inmiddels de boekjes van de Passat bestudeerd en getest of ik met de telefoonvoorbereiding via bluetooth handsfree kan bellen. En dat lukte. Dus de druk is er even af om snel een vervanger voor de RNS300 te kopen want ik kan onderweg voorlopig toch wel bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden