fygo Geplaatst 12 januari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 januari, 2012 Mijn Passat 3b 1,9 TDI AHU (350 000km) van 1999 heeft rond de 2000 toeren een vermogen dipje tijdens het rustig optrekken. Het is me een tijdje geleden opgevallen, na een tijdje begon hij het erg te krijgen. Toen ik de koppeling en distributieriem heb laten vervangen had hij het een pak minder maar het was er nog steeds. Een paar weken nadien kreeg hij het weer de hele tijd samen met constante vermogenverlies en grote roetuitstoot tijdens de dipjes, vandaag heb ik de luchtmassameter vervangen met eentje die ik nog had liggen. Nu heeft hij terug zijn(vol?) vermogen terug maar heeft nog steeds een dipje rond 2000 toeren in 4de. Iemand een idee wat het kan zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 21 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2012 iets boven die lijn kan absoluut geen kwaad. Ploppend geluid, hoor je dat in de inlaat/luchtfilterbak goed/beter? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fygo Geplaatst 22 februari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2012 zal ik van het weekend misschien even testen, heb ondertussen gemerkt dat de rubber tussen de inlaat van de motor en de leiding van de intercooler gescheurd is. ik zit momenteel met een groter probleem, hij lekt enorm veel olie ongeveer een vlek van 20cm diameter per rit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fygo Geplaatst 24 februari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 februari, 2012 De tussenrubber van de luchtinlaat op de motor en de hard luchtleiding die naar de intercooler was gescheurd en daardoor was het geluid hoorbaar. De olie lekt blijkbaar via de pakking van de carterpan en ook via de behuizing van de olie filter. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
fygo
Mijn Passat 3b 1,9 TDI AHU (350 000km) van 1999 heeft rond de 2000 toeren een vermogen dipje tijdens het rustig optrekken.
Het is me een tijdje geleden opgevallen, na een tijdje begon hij het erg te krijgen.
Toen ik de koppeling en distributieriem heb laten vervangen had hij het een pak minder maar het was er nog steeds.
Een paar weken nadien kreeg hij het weer de hele tijd samen met constante vermogenverlies en grote roetuitstoot tijdens
de dipjes, vandaag heb ik de luchtmassameter vervangen met eentje die ik nog had liggen.
Nu heeft hij terug zijn(vol?) vermogen terug maar heeft nog steeds een dipje rond 2000 toeren in 4de.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
21
9
7
6
Popular Days
30 jan
7
20 jan
7
24 jan
6
29 jan
5
Top Posters For This Question
fygo 21 posts
Vdub 9 posts
Fopperr 7 posts
Upseel 6 posts
Popular Days
30 jan 2012
7 posts
20 jan 2012
7 posts
24 jan 2012
6 posts
29 jan 2012
5 posts
Posted Images
53 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten