Ga naar inhoud
  • 0

Doppen in accubak Passat 3bg


remco.vd.eijnden

Vraag

Mijn accubak van mijn passat 3bg stond vol met water. Nu heb ik de rubberen dop onder de accu verwijderd en de dop waar de motorvergrendelingskabel doorheen loopt is door het gat heen geduwd en krijg ik niet meer terug naar boven.

 

Nu is mijn vraag of er nu water naar binnen kan lopen of kan dat niet.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt :thumb:

 

Dus als ik het goed begrijp is er een water afdichtings rubber die je op de carosserie moet plakken(3BO 819 211) en een schuimrubber die je op de filterbak plakt(8DO 819 165B)

 

Maar zit er om de schuimrubber die je op de filterbak moet plakken niet nog een rubber of zit die alleen op een nieuwe bak... Of zie het helemaal verkeerd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je pakt de spullen los zoals beschreven.

En plaats de dikke schuim laag op de net schoongemaakt filterbak, mooi rondom plakken zonder naad, thans zo dicht mogelijk in elkaar drukken.

Dan de dunne schuimlaag, die is vrij stefig druk je op de auto, en daar zet je omgekeerd die bak weer op, dar schuim is heel open, en druk je massief in elkaar. Dan is die dicht..

En nieuwe filter erin, Klaar...

 

Daarna even pootjes omhoog voor de tv, en laptop op schoot, even wat hebben we vandaag gedaan bijvullen,

even pilsje drinken en de vrouw 2 keer laten zeggen dat je een echte man bent. Je dag kan niet meer stuk :mrgreen::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je pakt de spullen los zoals beschreven.

En plaats de dikke schuim laag op de net schoongemaakt filterbak, mooi rondom plakken zonder naad, thans zo dicht mogelijk in elkaar drukken.

Dan de dunne schuimlaag, die is vrij stefig druk je op de auto, en daar zet je omgekeerd die bak weer op, dar schuim is heel open, en druk je massief in elkaar. Dan is die dicht..

En nieuwe filter erin, Klaar...

 

Daarna even pootjes omhoog voor de tv, en laptop op schoot, even wat hebben we vandaag gedaan bijvullen,

even pilsje drinken en de vrouw 2 keer laten zeggen dat je een echte man bent. Je dag kan niet meer stuk :mrgreen::mrgreen:

 

Hahaha :lol:

 

Maar is die die rubber die om het het schuimrubber zit niet nieuw te bestellen..

Of heeft die geen toegevoegde waarde...

 

nieuw en oud:

 

7.jpg

 

de buitenste rubber die je ziet:

 

8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de rubbers besteld.... De schuimrubber herkende de computer meteen alleen de water afdichtings rubber(3BO 819 211)niet. maar stond wel op de tekening :? als hij het nr invoerde kwam er wel een kneedbare pakking te staan....

Is de andere pakking niet meer leverbaar en vervangen door een andere pakking...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je de oude pakking op carroserie er nog op zitten, of heb je die ook al verweider en gereinigd.

Anders even met benzine stift omheen tekenen. Daar leg je die kit weer binnen, dan ben je denk ik klaar.

Druk de tube helemaal leeg verdeel het wat, en monteren, droogt wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je de deurpanelen al eens gevoeld?

Kan ook zijn dat het je via de deuren binnenkomt, dat de gaatjes vol zitten.

Dit kan zijn dat er vroeger een ander glas is gemonteerd en alle glas niet is verweiderd, die verstoppen de afvoer.

Dit is een voorbeeld hoor,

Kijk anders ook even of de afvoer achter de computer doorloopt, dus kap open bakje zwart, die zit stuurkant.

Daar zit een hoekje achter waar eventueel water kunnen blijven staan.

Ja verder zijn dit van die dingen, dat je met 2 man maar moet gaan zoeken.

Slang met water, en dan over alles heen spuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gisteren 2 nieuwe pakkingen gemonteerd van het luchtfilter huis en alles droog gestookt. vanmorgen keek ik in de auto, stond er weer een laagje water in de auto :angry: Kan er ook water via de deur naar binnen komen als de dorpelkap aan de binnenzijde nog niet gemonteerd zit????

 

Als je bekleding en met name het dempingsmateriaal nat is geweest dan duurt het een hele tijd voordat ie droog is. Die van mij had drie dagen met kachel bij de dealer gestaan. Zag en voelde droog aan, bovenkant, maar na een paar dagen voelde je toch weer dat het vochtig was. Het duurt echt een hele tijd voordat al hetw ater uit dat dempingsmateriaal is weggetrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag het duurpaneel eraf gehaald. Links onder in de hoek was het rubber van de achterplaat een beetje sponzig, dat heb ik verwijderd en goed afgekit. De rest van het rubber was in goede staat. Had de isolatie weer droog gestookt, ook onder het dash maar die voelde daarna weer vochtig aan.... Misschien zit het toch niet helemaal goed daar en moet ik het nog eens extra afkitten. Lijkt me dat het niet van de bestuurderszijde af kan komen dan zou het eerder aan die kant nat zijn....

Heb nu wc papier achter de isolatie van het dash zitten, dan kan ik morgenvroeg hopelijk zien of ie daar nog ergens lekt...

Anders weet ik het echt niet meer :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden