Ga naar inhoud
  • 0

na inbraak werken interieur sensoren niet meer..?


ronald81

Vraag

Helaas ben ik vorige week slachtoffer geworden van diefstal van m'n navigatiesysteem.

 

Nu blijkt echter dat m'n alarm niet meer afgaat op basis van beweging in de auto.

Ik weet zeker dat dit voorheen heeft gewerkt want ik test dit regelmatig (in de hoop dat het dan ook werkt op het moment dat je het nodig hebt).

 

Omdat ik dus bijna zeker weet dat voor de diefstal het nog werkte vraag ik mij af of het wel eens voorkomt dat ze dit systeem tijdens inbraak kunnen deactiveren/kapot maken om zo b.v. de volgende maand weer de auto makkelijk en geruisloos leeg te kunnen halen.

 

Ik kan in VAGcom geen foutmeldingen vinden omtrent de sensoren (weet niet of dit bijgehouden wordt).

Weet iemand waar de sensoren zouden moeten zitten (dit weet ik namelijk niet), dan kan ik is kijken of ik op die plekken wat kan ontdekken (schade/vloeistof ingespoten o.i.d.) (heb OEM alarm van VW).

 

Het alarm werkt nog wel als je bv de motorklep open doet.

En hebben mede passat rijders na diefstal hun eigen alarm nog wel eens getest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De sensoren zitten boven het brillenvakje aan de binnenverlichting (die kleine roostertjes). En ja, die zijn soms wat ongevoelig vind ik ook...

En vooral het alarm zelf (het gepiep zeg ik altijd) is ondoeltreffend...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan ga ik daar m'n zoektocht beginnen.. Bedankt!

 

Ik ben het met je eens dat het geen echt lawaai is wat eruitkomt, ik wil er dan ook nog 2 extra sirenes op aansluiten, eentje buiten de auto en eentje in de auto.. Die in de auto moet het volume hebben dan net je oren nog heel blijven.. Liever dat de hele wijk wakker is dan dat me dit nog een keer overkomt..

 

Zal van de week beginnen met de soldeerbout is op te zoeken om dit voor elkaar te krijgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand trouwens of het alarm af zal gaan als het raam eruit gehaald wordt?

Helaas kan ik dit niet testen maar mijn gevoel zegt dat het dan niet af gaat, alleen pas als de deur open gemaakt wordt..

 

Aangezien m'n raam eruit gehaald is en ze hierdoor naar binnen zijn gekomen (dus deur is niet geopend) dan is m'n alarm misschien wel helemaal niet af gegaan (als de interieur sensoren al voor de diefstal toch slecht waren/niet gewerkt hebben)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ronald,

 

Bij mij is laatst ook het gehele systeem eruit gehaald en heb specifiek verzocht aan het schadeherstelbedrijf het alarm te testen.

 

Ikzelf heb het nog niet getest, maar ga dit wel doen.

 

Jou tip om er een sterkere en grotere geluidshoorn in te plaatsen ga ik van je overnemen

 

HEB TOCH GOED CONTACT MET DE BUREN :D

 

SUCCES !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem met die geluidshoorn is dat het niet zomaar aan te sluiten is... zelf heb ik al geprobeerd de amerikaanse aansluiting (die hebben een claxon), maar dat werkt niet... nu heb ik een standaard sirene open liggen om te kijken waar ik de extra sirene kan aansluiten...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zover heb ik het dus ook openliggen, en nog niets verder mee gedaan... Ik vermoed het dat het zo gaat, ofwel moet daar nog een kleine transistor schakeling bij gemaakt worden om de extra hoorn te schakelen...

 

grtz, re

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zomaar een siren op die 2 draadjes plaatsen gaat niet lukken, signaal wat daaruit komt is een soort van geluidssignaal.

 

Waarom niet een investering doen in een canbus alarm.

Instalatie is niet heel veel werk en de prijzen vallen mee. Vaak hebben deze ook de mogelijkheid om een extra sirene er op te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Omdat er al een canbus alarm inzit natuurlijk. Het iseen kwestie van aansluiten, want de amerikaanse versie heeft hetzelfde alarm, maar die heeft wel een gewone claxon als geluisdssignaal... dus het moet kunnen...

 

grtz,dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit doet meer dan alleen geluid maken : dit wordt aangestuurd door linbus, dus het is een ontvanger ook nog.... Aansluitingen zijn massa, + 12 volt en LIN... dus je moet de plaats vinden waar het linsignaal bruikbaar wordt om een signaalhoorn te sturen... Misschien is de luidspreker wel gewoon 12 volt gestuurd...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Interieursensoren doen het weer.. Geen aanwijsbare reden waarom ze niet functioneerden alleen....

Enige wat we hebben gedaan is de bekabeling los gehaald en weer verbonden (misschien reset dat iets?)... daarna deden ze het gelijk weer.

Zit nog wel te denken om er 1 te verplaatsen omdat ze het pas registreren als je echt ver in de auto komt, iemand hier ervaring mee of je die kabels gewoon kan/mag verlengen van die sensoren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is me niet gelukt om er een extra sirene op te schakelen.

 

De 3 draden naar de hoorn zijn precies zoals Dre al zei;

-constante massa

-constante 12 volt

-constante 9 volt (ongeveer) (Can/lin bus?)

 

De 2 draadjes naar het speakertje zelf (in de hoorn) leverden ook niks op.

 

Ik ga maar voor een extra after market setje van een paar tientjes, plaats die ik er gewoon bij en sluit ik daar de extra hoorns op aan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden