Guru Geplaatst 30 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2011 Mede-Passat rijders, ik lees overal een beetje dat je het beste de motor kunt schoonmaken met een gemengd goedje dat bestaat uit 50% diesel en 50% benzine. Hiermee ontvet je de zwarte smurie en krijg je geen droge oppervlak in de motorgedeelte. Klopt dit? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vpzeeman Geplaatst 30 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2011 Ik maak de motorruimte altijd schoon met dit product: http://www.carclean.nl/product/Autoglym ... 00133.aspx En daarna de kunststof delen met dit product: http://www.carclean.nl/product/Autoglym ... 00130.aspx Ziet er als nieuw uit en plakt niet. Dus geen snelle ophoping van nieuw vuil. Toen ik de 3C kocht heb ik de motorruimte zelf nog een keer gedaan. Werd 10x netter. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Guru Geplaatst 30 november, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2011 Klopt, deze had ik inderdaad ook gevonden(mooi product), alleen het afspoelen moet met water en dat is net iets wat wordt afgeraden door veel dealers. ANWB beweert dat je juist de motor nooit moet schoonmaken, lekker vettig en vies laten, maar het oog wil ook wat... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 vpzeeman Geplaatst 30 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2011 Met een zachte broes kan je dit prima afspoelen. Daarna wel warmrijden om alles snel droog te krijgen Gaat tot nu toe nog altijd goed. Wat denk je wat er gebeurt als je door de regen rijdt? Dan is ook alles nat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Guru Geplaatst 30 november, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2011 Mee eens, dat wordt hij ook nat. Enigste zorgpuntje als je water onder de kap spuit is de elektronica en riemen die beter niet nat kunnen worden. Volgens mij vind de dynamo het ook niet echt leuk als die zich nattig voelt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 30 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2011 nou, zo nat is t bij mij, na een flinke regenbui, niet onder de motorkap hoor... Maar, de motor, daar zie je toch bijna niks van? Ik denk dat Vincent wel gelijk heeft... ik zou het motorblok niet schoonmaken, de vettigheid beschermt de motor juist. Ik maak onder motor meestal schoon met een doek, een emmertje water met alles reiniger, evt een doek met wasbenzine... en daarna met Smartdressing.... echt geweldig product. Gebruik ik ook voor zwarte kunststoffen delen en dashboard e.d..... werkt errug goed en ruikt heerlijk naar kokos. Die smartdressing kun je door genoeg andere producten vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 catch me Geplaatst 4 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 4 december, 2011 In de garage gaat er eerst een ontvetter op en daarna de hoge druk spuit. Dit met een draaiende motor, daarna droog blazen met lucht. Dan een speciale laklaag ( soort vernis) erover en bling,bling.......maakt voor de motor echt niks uit tenzij je echt met de hogedrukspuit in de computer, zekering kasten etc gaat staan spuiten. Bij de oudere benzine motoren wil het wel soms zijn dat ze afslaan omdat de verdeelkap, ontsteking nat wordt. Deze weer droog maken en klaar. De motor en electronica kunnen echt wel wat hebben dus geen zorgen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gurby Geplaatst 6 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2011 Inderdaad ook ik zet er zo af en toe met draaiende motor gewoon een hogedrukspuit op in een wasbox, werkt voor mij voldoende. Kost 1 euro, scheelt een hoop moeite en het wordt weer toonbaar genoeg. Daarmee natuurlijk niet op elektrische verbindingen en riemen en zo spuiten maar verder krijgt ie er helemaal niks van. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Guru
Mede-Passat rijders,
ik lees overal een beetje dat je het beste de motor kunt schoonmaken met een gemengd goedje dat bestaat uit 50% diesel en 50% benzine. Hiermee ontvet je de zwarte smurie en krijg je geen droge oppervlak in de motorgedeelte.
Klopt dit?
Link naar reactie
Delen op andere sites
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten