Ga naar inhoud
  • 0

Motor gedeelte schoonmaken


Guru

Vraag

Mede-Passat rijders,

 

ik lees overal een beetje dat je het beste de motor kunt schoonmaken met een gemengd goedje dat bestaat uit 50% diesel en 50% benzine. Hiermee ontvet je de zwarte smurie en krijg je geen droge oppervlak in de motorgedeelte.

 

Klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik maak de motorruimte altijd schoon met dit product:

http://www.carclean.nl/product/Autoglym ... 00133.aspx

 

En daarna de kunststof delen met dit product:

http://www.carclean.nl/product/Autoglym ... 00130.aspx

 

Ziet er als nieuw uit en plakt niet. Dus geen snelle ophoping van nieuw vuil.

Toen ik de 3C kocht heb ik de motorruimte zelf nog een keer gedaan. Werd 10x netter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, deze had ik inderdaad ook gevonden(mooi product), alleen het afspoelen moet met water en dat is net iets wat wordt afgeraden door veel dealers.

ANWB beweert dat je juist de motor nooit moet schoonmaken, lekker vettig en vies laten, maar het oog wil ook wat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nou, zo nat is t bij mij, na een flinke regenbui, niet onder de motorkap hoor...

 

Maar, de motor, daar zie je toch bijna niks van? Ik denk dat Vincent wel gelijk heeft... ik zou het motorblok niet schoonmaken, de vettigheid beschermt de motor juist.

 

Ik maak onder motor meestal schoon met een doek, een emmertje water met alles reiniger, evt een doek met wasbenzine... en daarna met Smartdressing.... echt geweldig product. Gebruik ik ook voor zwarte kunststoffen delen en dashboard e.d..... werkt errug goed en ruikt heerlijk naar kokos. Die smartdressing kun je door genoeg andere producten vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de garage gaat er eerst een ontvetter op en daarna de hoge druk spuit. Dit met een draaiende motor, daarna droog blazen met lucht. Dan een speciale laklaag ( soort vernis) erover en bling,bling.......maakt voor de motor echt niks uit tenzij je echt met de hogedrukspuit in de computer, zekering kasten etc gaat staan spuiten.

Bij de oudere benzine motoren wil het wel soms zijn dat ze afslaan omdat de verdeelkap, ontsteking nat wordt. Deze weer droog maken en klaar. De motor en electronica kunnen echt wel wat hebben dus geen zorgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inderdaad ook ik zet er zo af en toe met draaiende motor gewoon een hogedrukspuit op in een wasbox, werkt voor mij voldoende. Kost 1 euro, scheelt een hoop moeite en het wordt weer toonbaar genoeg. Daarmee natuurlijk niet op elektrische verbindingen en riemen en zo spuiten maar verder krijgt ie er helemaal niks van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden