Ga naar inhoud
  • 0

auto start niet meer als hij op temp. is?????


jurgenwendy

Vraag

hallo,

 

ik ben in het bezit van een vw passat 2.0 (benzine) highline uit 2001 130dkm

de auto start smorgens gewoon zonder problemen loopt ook als een zonnetje alleen start ie nu niet meer als ik een half uurtje heb gereden en ik zet hem af,dan moet ie afkoelen en dan start ie weer............

de auto is al een paar x uitgelezen maar geeft geen foutmeldingen aan.....

wat is er met mijn passat aan de hand?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hoi hans,

 

allereerst alvast bedankt voor je reactie,

ik stond erbij toen hij werd uitgelezen (2 dagen op rij) en hij gaf geen foutmeldingen aan op de computer het was bij een bosch car service center in helmond

verder heb ik op het internet wat rond gesurft en ze zeggen allemaal dat relais 30 het probleem wel eens zou kunnen zijn dus afgelopen zaterdag het daschbord eraf geschroeft........................ geen relais 30 te bekennen...

ik heb al een andere mooie passat zien staan maar kan die auto zo daar niet op inruilen, toch lullig als ie daar staat en hij start niet.......................

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Hans,

 

Nee daar heb ik inderdaad nog niet gekeken.

Zal wel eens kijken.

 

Hoi Matthijs,

 

Dat zou misschien wel eens kunnen.

Ik heb namelijk of forums vernomen dat het kan zijn dat het deel van de relais wat gesoldeerd zit dat het soldeersel niet goed meer is waardoor de auto deze kwaal vertoont.

Dus als het dat maar is dan ben ik erg blij ben me ten einde raad en weet ook echt niet meer waar ik moet zoeken.

 

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had hetzelfde probleem. Kijk even hier:

viewtopic.php?f=111&t=34207

 

Na vervangen van het startblokje en het nasolderen van relais 30 was het probleem verholpen. Welke van de 2 het probleem veroorzaakte weet ik dus niet zeker maar de tip over het startblokje kreeg ik van iemand hier op het forum die hetzelfde probleem had. Bij hem was het probleem opgelost na vervanging startblokje. Probeer dat eens. het bloklje kostte iets van 15 euro, het vervangen zelf was een goed uurtje werk.

 

Steve Warson

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden