Ik heb sinds kort een Passat 3B (tweede auto) en daar heb ik een paar probleempje mee.
Het begon met een lege accu (ik gebruik 'm niet zo vaak). Dus ben ik bewapend met een multimeter de zekeringkast te lijf gegaan en de conclusie was: 0,5A lekstroom verookzaakt door zekering:
- 14 (10A): spiegelverstelling, ruitbediening, centrale vergrendeling)
Na een week lang deze zekeringen eruit te hebben gelaten en ze vervolgens weer erin te stoppen kon ik meteen starten. De probleemcircuits zijn dus gelokaliseerd.
Over de portiervergrendeling:
Het lijkt als je de deur met de sleutel open draait alsof alle deuren 2x open gaan. Zelfde als je ze dicht draait. Wat ge-google leert me dat de portiervergrendeling een zwak punt is van deze Passat. Ik ben zelf erg handig dus wil ik graag dit fixen.
Herkent iemand dit probleem? En zo ja, welk portier zou je als eerste onder handen nemen? Ik denk zelf aan het bestuurdersportier.
Over het instrumentenpaneel:
Ik merkte dat als ik zekering 15 insteek er uit het instrumentenpaneel een elektrisch gekraak klint. Ik dacht aan een doorgesleten kabelboom ergens dus heb ik het dashboard gedemonteerd op zoek naar het geluid. Uiteindelijk blijkt het geluid uit de speaker van het instrumentenpaneel (met de toerenteller en snelheidsmeter) te komen. Dit speakertje geeft volgens mij ook een signaal als je de lichten laat branden als je de auto verlaat.
Ik dacht gelijk: "Vervangen die hap" maar dat blijkt a) duur en zit de startonderbreker hieraan gekoppeld.
Dus ook hier mijn vraag: herkent iemand dit probleem en wat zou je mij adviseren?
Vraag
DerFaust
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een Passat 3B (tweede auto) en daar heb ik een paar probleempje mee.
Het begon met een lege accu (ik gebruik 'm niet zo vaak). Dus ben ik bewapend met een multimeter de zekeringkast te lijf gegaan en de conclusie was: 0,5A lekstroom verookzaakt door zekering:
- 14 (10A): spiegelverstelling, ruitbediening, centrale vergrendeling)
- 15 (10A): instrumentenpaneel, automatische transmissie)
Na een week lang deze zekeringen eruit te hebben gelaten en ze vervolgens weer erin te stoppen kon ik meteen starten. De probleemcircuits zijn dus gelokaliseerd.
Over de portiervergrendeling:
Het lijkt als je de deur met de sleutel open draait alsof alle deuren 2x open gaan. Zelfde als je ze dicht draait. Wat ge-google leert me dat de portiervergrendeling een zwak punt is van deze Passat. Ik ben zelf erg handig dus wil ik graag dit fixen.
Herkent iemand dit probleem? En zo ja, welk portier zou je als eerste onder handen nemen? Ik denk zelf aan het bestuurdersportier.
Over het instrumentenpaneel:
Ik merkte dat als ik zekering 15 insteek er uit het instrumentenpaneel een elektrisch gekraak klint. Ik dacht aan een doorgesleten kabelboom ergens dus heb ik het dashboard gedemonteerd op zoek naar het geluid. Uiteindelijk blijkt het geluid uit de speaker van het instrumentenpaneel (met de toerenteller en snelheidsmeter) te komen. Dit speakertje geeft volgens mij ook een signaal als je de lichten laat branden als je de auto verlaat.
Ik dacht gelijk: "Vervangen die hap" maar dat blijkt a) duur en zit de startonderbreker hieraan gekoppeld.
Dus ook hier mijn vraag: herkent iemand dit probleem en wat zou je mij adviseren?
Heeft iemand verder nog suggesties?
Groeten en alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten