Ga naar inhoud
  • 0

Lekstroom en instrumentenpaneel kraakt (speaker)


DerFaust

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds kort een Passat 3B (tweede auto) en daar heb ik een paar probleempje mee.

 

Het begon met een lege accu (ik gebruik 'm niet zo vaak). Dus ben ik bewapend met een multimeter de zekeringkast te lijf gegaan en de conclusie was: 0,5A lekstroom verookzaakt door zekering:

- 14 (10A): spiegelverstelling, ruitbediening, centrale vergrendeling)

- 15 (10A): instrumentenpaneel, automatische transmissie)

 

Na een week lang deze zekeringen eruit te hebben gelaten en ze vervolgens weer erin te stoppen kon ik meteen starten. De probleemcircuits zijn dus gelokaliseerd.

 

Over de portiervergrendeling:

Het lijkt als je de deur met de sleutel open draait alsof alle deuren 2x open gaan. Zelfde als je ze dicht draait. Wat ge-google leert me dat de portiervergrendeling een zwak punt is van deze Passat. Ik ben zelf erg handig dus wil ik graag dit fixen.

Herkent iemand dit probleem? En zo ja, welk portier zou je als eerste onder handen nemen? Ik denk zelf aan het bestuurdersportier.

 

Over het instrumentenpaneel:

Ik merkte dat als ik zekering 15 insteek er uit het instrumentenpaneel een elektrisch gekraak klint. Ik dacht aan een doorgesleten kabelboom ergens dus heb ik het dashboard gedemonteerd op zoek naar het geluid. Uiteindelijk blijkt het geluid uit de speaker van het instrumentenpaneel (met de toerenteller en snelheidsmeter) te komen. Dit speakertje geeft volgens mij ook een signaal als je de lichten laat branden als je de auto verlaat.

Ik dacht gelijk: "Vervangen die hap" maar dat blijkt a) duur en B) zit de startonderbreker hieraan gekoppeld.

Dus ook hier mijn vraag: herkent iemand dit probleem en wat zou je mij adviseren?

 

Heeft iemand verder nog suggesties?

 

Groeten en alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

sloten zijn idd een zwakpunt, echter hoor je wel een dubbele vergrendeling als je met de ab de boel op slot doet.

 

De eerste keer is het slot wat geactiveerd wordt, de twee keer wordt de bediening ontkoppeld. Je kunt dit ook testen.

Ga in de auto zitten en doe met de knop in de bestuurders deur alle deuren op slot. Je hoort dan 1 klik

je kunt dan ook de deur dmv de normale hendel 2x te gebruiken, openen.

Als je daarna de deuren op slot doen met de AB. kun je de deur niet meer van binnen uit openen. Boel is ontkoppeld.

 

Als je daarna met de ab de boel weer opent heb je nog een 3e mogelijkheid. Als je met de ab de deur weer op slot doet, maar een 2e keer snel daarna op de sluiten knop drukt hoor je maar 1 klik. op dat moment is de binnen bediening niet ontkoppeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
is de startonderbreker orgineel of er later in gemaakt

als hij er later ingezet is even loskoppelen en dan kijken wat hij doet

 

Startonderbreker is origineel. Ik heb het hele instrumentenpaneel los gehad (met de groene en blauwe stekkers) en open gemaakt maar kon er weinig aan ontdekken. Het lijkt wel alsof de speaker geluid geeft als gevolg van een lekstroom.

 

Zou ik met een VAG-com foutmeldingen kunnen zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
sloten zijn idd een zwakpunt, echter hoor je wel een dubbele vergrendeling als je met de ab de boel op slot doet.

 

De eerste keer is het slot wat geactiveerd wordt, de twee keer wordt de bediening ontkoppeld. Je kunt dit ook testen.

Ga in de auto zitten en doe met de knop in de bestuurders deur alle deuren op slot. Je hoort dan 1 klik

je kunt dan ook de deur dmv de normale hendel 2x te gebruiken, openen.

Als je daarna de deuren op slot doen met de AB. kun je de deur niet meer van binnen uit openen. Boel is ontkoppeld.

 

Als je daarna met de ab de boel weer opent heb je nog een 3e mogelijkheid. Als je met de ab de deur weer op slot doet, maar een 2e keer snel daarna op de sluiten knop drukt hoor je maar 1 klik. op dat moment is de binnen bediening niet ontkoppeld.

Ik heb geen ab, alleen een sleutel. Maakt dat verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
is de startonderbreker orgineel of er later in gemaakt

als hij er later ingezet is even loskoppelen en dan kijken wat hij doet

 

Startonderbreker is origineel. Ik heb het hele instrumentenpaneel los gehad (met de groene en blauwe stekkers) en open gemaakt maar kon er weinig aan ontdekken. Het lijkt wel alsof de speaker geluid geeft als gevolg van een lekstroom.

 

Zou ik met een VAG-com foutmeldingen kunnen zien?

 

 

Start onderbreker is altijd orgineel bij de Passat.

 

Vraagje , als je je verlichting aan doet , gaat dan de zoemer af als je je deur open maakt?

Zoniet , is je slot/printplaat defect en zal je moeten solderen of slot vervangen :mrgreen:

 

Er is hier genoeg over beschreven op het forum , ook is er een HowTo over het maken van het slot :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beide zekeringen die problemen geven zijn voor onderdelen die onder het tapijt liggen voor de stoel aan bestuurder en bijrijders stoel.

Comfortmodule bij bestuurdersstoel en automaat computer voor de bijrijdersstoel. Het komt vaak voor dat deze aan t zwemmen zijn, dus kijk eens of je daar geen water hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden