Ga naar inhoud
  • 0

Dilemma van RNS-300 naar RNS-510


Marco456

Vraag

In mijn Passat 3C zit nu een RNS-300, die ik nu al moe ben :angry:

En er graag een RNS-510 in wil hebben.

 

Wat ik nu heb is:

Navigatie: RNS-300 (1K0 035 191 E)

CAN bus: CAN Gateway (3C0 907 951 A)

Carkit: Bleutooth Nokia (3C0 035 729 E)

PDC: Park Assist (3C0 919 283 B)

MFA: Instruments KOMBIINSTRUMENT (3C0 920 870 Q)

Stuur: Steering wheel (3C0 953 549 E)

Interieur alarm VW knopjes onder b-stijl

Laptop + Vagcom

 

Wat ik wil:

 

RNS-510

Anroid Telefoon koppelen bleutooth (HTC wildfire 2)

PDC op scherm RNS-510

 

Wat heb ik nodig:

 

RNS 510 verise F (nieuwste)

CAN bus: CAN Gateway (3C0 907 951 hoger dan E?)

Extra antenne voor TCM?

Carkit: Bleutooth ????

PDC: Park Assist ???

 

 

en wat moet ik nog meer aanpassen om dat te doen.

Als ik alles gevonden heb zal ik er een kb van maken want overal staat iets wat je moet doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt niet de nieuwste RNS nodig (is op het ogenblik G), maar F is wel een stuk sneller dan de andere (nieuw moederbord, grotere harde schijf)....

Canbus gateway kan ik aanraden om te wisselen met een hogere versie (minstens E, de nieuwste is Q). (Q heb ik te koop liggen).

Als carkit kan je een touchadapter aansluiten, is even duur als een andere kit onder je stoel en heeft minder mogelijkheden. Als kit zou ik de 1Z0 035 729 C of D plaatsen (vermits je een rood MFA hebt kan je met de nieuwste VW kits niet werken en moet je naar een Skoda kit gaan.) Voordelen van een kit tov. de touchadapter : telefoon is volledig te bedienen vanaf de RNS , stuurhendel en multiefunctiestuur. Alle info komt op RNS en MFA. Je kan ook met spraakbesturing werken. De C kan ik je aanbieden.

Als je PDC op het scherm wil moet je ook een andere stuurdoos plaatsen (OPS), en een canbuskabel naar voren leggen om de OPS stuurdoos aan te sluiten. (OPS stuurdoos heb ik ook te koop.)

Een tweede antenne is een aanrader, niet alleen voor TMC maar ook voor radioontvangst. Bij variant : antenneversterker aan de rechtse ruit bijbouwen + antennekabel. (Antennekabel heb ik ook te koop liggen)

 

Met vagcom 3.11 ga je niet ver geraken bij een 3C. (VCDS 11.2 is ook te koop)

 

Inbouwen of hulp bij inbouwen / aansluiten/coderen kan ook.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Marco,

 

Als je de CC tacho inbouwt :die is zo te vervangen, alleen de gateway moet ook vervangen worden, maar dat zou je toch al doen ivm de RNS en de bekabeling dient aangepast te worden en een nieuwe stekker gemonteerd aan de tacho.

 

Je komt dan beter uit met de telefoonkit, want dan kun je echt de laatste nieuwe versie gebruiken. Compatibel met alle telefoons, bluetoothstreaming enz.... En goedkoper dan de Skoda module. Dus je kan dat beter in één keer doen...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kunt beter je verlanglijstje naar Sint Dré opsturen en daarna een afspraak maken om alles in te bouwen ;-)

 

Ik vind het ook leuk om dat dan zelf te doen :)

 

Marco,

 

Als je de CC tacho inbouwt :die is zo te vervangen, alleen de gateway moet ook vervangen worden, maar dat zou je toch al doen ivm de RNS en de bekabeling dient aangepast te worden en een nieuwe stekker gemonteerd aan de tacho.

 

Je komt dan beter uit met de telefoonkit, want dan kun je echt de laatste nieuwe versie gebruiken. Compatibel met alle telefoons, bluetoothstreaming enz.... En goedkoper dan de Skoda module. Dus je kan dat beter in één keer doen...

 

grtz, dre

 

Ik zal vanavond is het een en ander op zoeken! (Leuk projectje)

 

Kan ik dan dat stomme ding wat op mijn dash zit nog gebruiken voor een toch module?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je PDC op het scherm wil moet je ook een andere stuurdoos plaatsen (OPS), en een canbuskabel naar voren leggen om de OPS stuurdoos aan te sluiten. (OPS stuurdoos heb ik ook te koop.)

 

is dit moeilijk om aan te sluiten ???

ik zou deze optie graag willen hebben op mijn RNS510

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden