Ga naar inhoud
  • 0

tiptronic werk niet meer


daniel v6 tdi

Vraag

Beste leden ik zal me even voorstellen mijn naam is daniel en ik rij al 3j met plezier een passat 2.5 tdi uit 1999 mijn eerste model passat heeft schade geleden en heb besloten hem te stallen en een 2e model passat te kopen (evt handig voor onderdelen). nou begon mijn afb moter te tikken bij de 280d en heb besloten om hem uit te wisselen voor mijn vorige blok (190d) en bak. de bak van mijn wagen begon ook al wat gebruikers sporen te vertonen vandaar deze keuze.

de operatie is vlekkenloos verlopen op een paar kleine aanpassingen na. eerst zat ik natuurlijk met de melding wegfahrsperre activ dit heb ik verholpen door de motor- computer van het oude blok om te zetten dit heeft goed geholpen hij start nu prima en blijft ook lopen (zonder dit te wisselen liep die een aantal sec en viel dan uit) echter zit ik met het volgende probleem waar ik niet uitkom:

 

mijn automaatbak geeft in het display de stand van de versnelling niet meer weer ook werkt de tiptronic niet meer.

in de eerste versnelling moet ik hem doortrekken tot 2500 toeren voordat hij schakelt, als ik rij en tot stilstand kom geeft hij een enorme tik, bij het inzetten van de D of R geeft hij ook weer een enorme tik.

 

Heeft iemand hier ervaringen mee?

 

het vreemde is juist dat ik het blok en bak nog heb laten lopen voordat ik het inbouwde en toen waren deze problemen niet. Verder heb ik alles goed aangesloten en kom er eerlijk gezegd niet meer uit.

 

ik hoop dat iemand me verder kan helpen

 

Grt Daniel

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
het blok heeft een jaar stilgestaan en ik heb er nieuwe olie ingedaan wel geen zeef (filter?). dat lijkt me op het moment het verstandigste ik zal vanmiddag de foutcode plaatsen.

 

grt

 

Oke dus geen zeef, (niet erg verstandig)!

Hoe heb je de olie ververst ? Heb je hem eerst op temp laten komen 30 graden?

In de Kennisbank staat beschreven hoe je dat moet doen , ook is het vertandig om VagCom er ff aan te hangen om de temp te meten :D

 

Zo olie verversen is niet de bedoeling , en dan nog er moet 6,3 liter in , niet meer en niet minder!

 

Hier de link viewtopic.php?f=163&t=40865

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden