Ga naar inhoud
  • 0

Update MFD2 DVD versie C


Gerrie

Vraag

Toch maar even een nieuw topic aangemaakt.

Ik heb een MFD2 DVD versie C (chromen drukknopjes en draaiknoppen).

Nu wil ik deze unlocken (heb de cd inmiddels) en upgraden qua firmware.

 

Het unlocken lijkt me niet zo'n probleem, heb wel andere vragen:

Heb SW30 maar hoe weet ik of deze geschikt is voor mijn MFD2 DVD? Ik lees over touareg en T5 versies, ik lees iets over v28? De mijne komt uit een Caddy en zit nu in mijn Passat en werkt goed, heb ik dan zeker geen touareg en of T5 versie?

En ook al zou dat zo zijn, loop ik dan tegen een probleem aan na of tijdens het updaten?

 

Kan ik er vanuit gaan dat als ik de cd plaats dat het systeem dan aangeeft of deze wel of niet geschikt is?

Hoe kan ik mijn huidige firmware uitlezen of het uberhaupt wel nodig is?

 

Heb navigatie dvd versie 3 van VW (VX?), en sta nu op het punt om de EX te installeren 2011 V8 (Bosch) maar kan ik deze overstap ineens maken ? Ik lees namelijk ook dat sommigen geen navi stem meer hebben na deze upgrade. En mocht dit bij mij ook gebeuren, kan ik dan terug als ik de V3 weer plaats?

 

En wat is het verschil tussen deze VX en EX software ? Is dat puur Navteq en/ of Teleatlas en VW AUDI POI's ?

 

Ben namelijk als de dood dat mijn systeem niet meer werkt na de unlock, upgrade en nieuwe DVD V8.

Op dit moment ligt er een stapeltje aan cd's & dvd welke ik dus niet durf te gebruiken :(

 

Wie kan mij een betrouwbaar advies geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Niemand?! :?::?:cry:

Heb het maar gedaan:

 

Ik heb de update ingevoerd en kreeg direct een scherm met oude en nieuwe versie. Deze waren gelijk en ik heb dus de upgrade niet gedaan. Ik kon kiezen voor afbreken en uitvoeren. Ik neem aan dat ik de juiste firmware software dan al heb? Vervolgens heb ik de unlock cd er ingedaan maar deze deed helemaal niets. Geen balkjes, ook niet na wachten… Dan maar de Navi DVD er in en deze ging de flash verwijderen en opnieuw vullen. Ik neem aan dat mijn systeem dus al de nieuwe firmware had en ook al unlocked was? Kan iemand n.a.v. de volgende foto's vaststellen of mijn systeem nu geheel up-to-date is? Ik kan in elk geval navigeren met V8. Maar wil ook dat de firmware geheel is bijgewerkt.

 

Zie screenshot:

 

image.php?album_id=435&image_id=8992

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat de unlock dan al aanwezig is dat begrijp ik :P Maar dat 0416 sw30 is dat wist ik niet.

Ik heb veel gelezen op dit forum over deze kwestie maar elke keer eindigd eea in een PM en dan loopt de discussie dood. Ik hoop dat iedereen voordeel heeft van mijn screenshots zodat men ook kan zien dat de upgrade gelukt is. In mijn geval heb ik dus een systeem gekocht welke al geheel voorzien was van alle updates en unlock :D

Dankjewel remkow voor je reactie. Zou eigenlijk ook de betekenis wel eens willen weten van de overige waarden welke in het overzicht staan. In elk geval is mijn systeem wel sneller geworden maar dat komt dan door de V8 upgrade ipv de sw30.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

ik heb de update op een cd gebrand en in de speler gestopt. Deze geeft nu aan dat de disk ongeschikt is.

Links en rechts heb ik gelezen dat het aangeraden wordt om Verbatim te gebruiken, deze zou ik echter apart moeten kopen, aangezien ik normaal gesproken een andere voorkeur heb.

 

Heeft iemand tips?

BTW: een V8 zou ik ook graag ergens vinden...

 

Groet

Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden